Pazartesi, Nisan 28, 2008

MİM

Nazo'cum beni "Yakınlarımız dışında bizi etkileyen 3 kadın" konusunda mimlemiş...
İtiraf etmek gerekirse zorlandım birazcık !
Ama buldum, işte listem:

1- DUYGU ASENA ( Gazeteci - Yazar )



Yazdıklarıyla tüm kadınlara yol gösteren, Türkiye'de yok sayılan kadının adını koymaya çalışan yakın tarihin en önemli kadınlarından biri bence o...

Gidişiyle kadınlar kahramanını kaybetti belki ama onun sayesinde hala dimdik ayaktalar.
Yazılarıyla ve söylemleriyle benim yolumu aydınlattı, ona çok şey borçluyuz...

192 yılında Hürriyet gazetesinde mesleğe başlayan, gazeteciliğin yanında yazarlığını da sürdüren Asena, ilk kitabı Kadının Adı Yok'la adını duyurdu. Kitap 1988’de müstehcen bulunarak yasaklandı. Uzun süren dava sonucunda tekrar yayımına izin verildi. Yazıları ve kitaplarında değindiği temalar nedeniyle çeşitli çevrelerce feminist yazar yakıştırması yapıldı. Duygu Asena, 30 Temmuz 2006 günü beyin tümörü nedeniyle hayatını kaybetmiş olsada zihinlerde daima yaşıyor...

2- İngilizce ve Sınıf öğretmenim sevgili ŞENDENİZ BANDIRMA...

İsminin güzelliğine bakarmısınız !
Onun gözüne girebilmek için çok çalıştım, ayrılırkende ardından bolca gözyaşı döktüm.
Öğrencilerine bir abla şefkati ile yaklaşan, hayata dair sürekli anlaşılır öğütler veren, kalbi güzel, gönlü güzel, yüzü güzel öğretmenim...
Şimdi hangi şehirde, hangi havayı soluyor bilmiyorum. Ama bana çok şey öğreten o kadını çok ama çokkkk özledim...

3-AYŞE ARMAN ( Gazeteci )



12 yılı aştı hayatıma gireli. Yazılarını okumadığım gün kendimi eksik sayarım. Şeffaflığı, cesareti ve şimdilerde anneliği ile yüreğimde yer edindi.
O'nu anlatan doğru kelime teşhirci olmalıdır. Ama o olumsuz anlamlar çağrıştıracağı için saydam demek daha uygun. Ayşe Arman'ı Ayşe Arman yapan pervasızlığıdır. Bu dürüstlük ve cesaret karşısında şapka çıkarılır.

Kısaca Ayşe Arman benim hayatımda bir duvardır.
Yaslandığım...

Ayşe Arman ile ilgili ayrıntılar buradaki yazımda...

Bende Fortuna ve Nilay'ı mimliyorum. Kolay gelsin :)

14 yorum:

  1. Flame cok zor bir mim olmuş bu. Düşün düşün işimiz zor görünüyor. Bakalım ben bulabilecek miyim ?

    YanıtlaSil
  2. hayatına yön veren kadınları ne güzel ifade etmişsin.tebrik ederim.feminist düşünceye sahip olmamakla birlikte duygu asena benimde takip ettiğim ve sevdiğim bir yazardı, gazeteciydi:) öğretmeninin ismi ve soyadı gerçekten çok ahenkli ve güzel.ilk kez duyuyorum şendeniz ismini:))ayşe arman'a gelince, röportajlarını beğeniyorum:)flamecim, beni mimlemişsin.teşekkür ederim.bu hafta biraz yoğunum.yazımı hazırlamam için süre istiyorum senden:))sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Nilay; vallaha çok zor. Kolay gelsin, acele etme.

    Fortuna; Teşekkür ederim. Beğenmene de çok sevindim. Öğretmenime gelince ismi gibi şahane bir kadındı. Çok özledim onu...

    İstediğin zaman yaz Fortunacım, zaman aşımı yok. Merak etme...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel cevaplar olmuş. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Alevcim iyi ki zorlanmanmışsın bence. Seçimlerin çok güzel. İngilizce öğretmenin çok zaman sonra iz bırakması ise ayrıca hoşuma gitti. bilseydi ne çok sevindirdi kimbilir.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Sinemcim.

    Nazo; teşeküür ederim. İngilizce öğretmenimi unutmam mümkün değil zaten. Onun hayatımdaki yeri çok ayrı. Keşke bilse, keşe bilebilse, çok sevinirdim...

    YanıtlaSil
  7. 97 öncesinde şendeniz bandırma
    izmitde dersime girerdi.
    bende merak ediyorum
    99 depreminden sağ çıktımı diye,
    hiç iz yok kendisinden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben'de 97 yılı 19 Mayıs Lisesi mezunuyum. Deprem öncesi tayini çıkmıştı diye hatırlıyorum umarım yaşıyordur :( bende internette epey aradım ama bulamadım :(( birçok öğrencide anısı olan şahane bir kadındı.. Umarım iyidir...

      Sil
  8. Ne güzel tesadüf.
    İyidir inşaAllah.
    hiç biyerde adının geçmemesi tuhaf.
    diğer ingilizce öğretmenlerimizin izini hiç kaybetmedik,
    mesela Hale hoca ( Arık )
    izmir seferihisarda,
    çokta severim kendisini.
    Diğer iki öğretmen hâlâ izmitteler.

    YanıtlaSil
  9. http://picdeer.org/sendenjz




    o mu değil mi
    çokta emin olamadım

    YanıtlaSil
  10. Benim adım da Alev. Ortaokulda girerdi Sendeniz Bandırma derslerimize..çok sıcak esprili çok bakımlı öğretmendi.Hep en yüksek notu almaya cabalardim çok severdim onu. Şimdi de onu ararken bu sayfayı buldum bir umut bulabilirim diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, umarım hayatta ve sağlıklıdır. Belki bir gün buluruz adaşım :)

      Sil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...