Perşembe, Haziran 05, 2008

Mayonezli Patates Salatası

Geçenlerde davetim vardı. Misafirim ailenin hanımları olunca klasik bir sofra hazırladım bende. Çatı katında ışık loş olduğu için foto pek iyi değil, kusura bakmayın. Masada 2-3 eksik var, bu kadarla sınırlı değil. Pastalar dolaptaydı, malum havalar sıcak :)



Özellikle yazın yemeğe bayıldığım bir salata bu.Yemesi zevkli ve yapılışı kolay olduğu için son dakika misafirlerinde de kullanıyorum ben bu salatayı.



Patatesleri haşlayıp (Rondo ya da Blender kullanmadan) iyice eziyorsunuz. Soğuduktan sonra tuz, yoğurt, sarımsak ve mayonezi ekleyip (damak zevkinize göre) iyice karıştırıyorsunuz. İnce doğranmış kornişon turşu ve konserve bezelye ekleyip tekrar karıştırıyorsunuz. Üzerini de yine bezelye ve salatalık turşusu ile süsleyip, buzdolabında soğutuyorsunuz.

İşte bu kadar basit !
Afiyet olsun

15 yorum:

  1. Masada sarmalar, börekler, bezeler, patates salatası, daha ne olsun. Afiyet , şeker olsun.

    YanıtlaSil
  2. valla süperr görünüyor..ne diyeyim..

    YanıtlaSil
  3. ufff karnım nasıl da acıkmıştı ve yazını gördüm şimdi daha da çok acıktım. Bu akşam eve gidiyoruz ve benim de sanırım yarın misafirlerim gelecek. Yapacak şeyler arıyordum. Senin tarifi hemen uygulayacağım yarın. Zaten eşim de ben de patates çok severiz böyle mayonezli falan da olunca eminim çok lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık canım. Öptüm
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ben masadaki yemeklere degil de masa ortusune takildim..Nasil gusel cicekler onlar ooole ..

    YanıtlaSil
  5. Flame;aman allahim bu nasil bir masa!Ben de onlardan yemek istiyoruuum :)
    Salata tarifi cok iyi oldu;tesekkurler.

    YanıtlaSil
  6. Sofra s�per! O patates salatas�n� ben de �ok seviyorum, �ok pratik ve leziz oluyor. Ben farkl� olarak sar�msak de�il de taze so�an do�ruyorum i�ine, sar�msa� da deneyece�im bir dahaki sefere, ellerine sa�l�k, �pt�m..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık flamecim, tam damak tadıma uygun bir menü :)afiyet olsun, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Görümcemin patates salatasına benz,yor bu. :) Afiyet olsun hanımlar. Gözümüz yok. Ahhh ahhhh. Dolmalara bak yaaawwww.

    YanıtlaSil
  9. Çocukla Çocuk; di mi ama, teşekkürler...

    Ebru; Teşekkür ederim canım.Beğenmene sevindim.

    Tuğba; pratik ve lezzetli bir salata, umarım memnun kalırsın. Teşekkür ederim, bende öpüyorumm...

    Haydins; diete başladın galiba :)
    Masa örtümü anneme diktirmiştim. Beğenmene sevinecek, üzerindeki çiçekleri de mudo'dan aldığım cam taşlardan yaptım. Onlar benim eserim yani :))

    YanıtlaSil
  10. Begümgüm, Hoşgeldin. tarif işine yarar umarım. Olsa da yesek dimi şimdi!!

    Firuze&Saniye; taze soğanlısını da yemiştim o da lezzetli oluyor. Patates ve mayonez olunca içine ne koyarsan koy güzel oluyor galiba. Bende öpüyorum.

    Betül; teşekkür ederim canım. Tam Tür damak tadına uygun dimi ?

    Sinem; sanada kurarım aynı sofradan, herkese kurarım Canım Blogdaşlarım benim. Aşkolsun, lafı bile olmaz !!

    YanıtlaSil
  11. Alev, döktürmüşsün valla ellerine ağlık ne diyeyim. Bu ziyafetten sonra kilo durumunda bir farklılık varmı :)))

    YanıtlaSil
  12. yemeklere bakmaktan masa örtüsüne hiç dikkat etmemişim gerçekten ilginç gözüküyor...hazırmı??yoksa onudamı sen yaptın??

    YanıtlaSil
  13. Yeliz; sağol canım. Öğlenleri light sandviç akşamları mümkünse çorba :)Bilmem anlatabildim mi ?

    Tasarımı ve kumaşı bana ait,dilişi annemden. Üzerindeki kare şifon örtü hazır. Yeşil cam taşlar Mudodan, çiçek şekli tamamen benim tasarımım. Bozup bozup yeni şeyler deniyorum.

    YanıtlaSil
  14. :(:( ne zamandır hasretim ben böyle bir sofraya yaa..etmeyin eylemeyinn :(

    YanıtlaSil
  15. Tubi; kurmadılarmı canım sana tatilde böyle sofra, kıyamam şimdi. Sen gel bana o zaman :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...