Pazartesi, Kasım 17, 2008

Mustafa Kemal Atatürk’ün ağzından Can Dündar’a mektup…

Can Dündar'ın hazırladığı "Mustafa", belgeselini izleyemedim ama hakkında bloglarda, TV’de ve gazetelerde çok eleştiri okudum. Okuduklarımda beni bu belgeselden soğuttu. Belki DVD’si çıktığında uzun haliyle izler, Atam’ı görüp eski günlere dalar yine hüzünlenirim. Ama sinemaya gidip izlemeyeceğim.

Bu yazı bana mail ile geldi. Okuduğumda tüylerim diken diken oldu. Mustafa Kemal Atatürk’ün ağzından Can Dündar’a mektup...




Utandım çocuk

Beni anlatan bir film yapmışsın. Kızgınım, utanç içindeyim. Sana değildir kızgınlığım. Filmdeki Mustafa’dan da utanmış değilim. Başaramamışım, bundandır utancım. Komutam altında, bu vatan için kanını akıtan Türk askerlerinden utandım.

"Özgürlük" demiştim, benim karakterimdir… "Bilim" demiştim, tek yol göstericidir. Sen, "Karanlıktan korkardı" demişsin benim için. Korkardım evet. Bu ulusu boğmak isteyen karanlıklardan çok korktum. Ama insaf be çocuk, korkup da kaçmadım ya. Söküp atmadım mı o karanlığı bu ülkenin üzerinden?

Diktatör demişsin bir de. Hiç okumadın mı çocuk? Nerde benim nesilleri emanet ettiğim öğretmenler? Anlatmadılar mı sana? Başkomutan olarak cepheden cepheye koşarken ve bütün kararları tek başıma alabilecekken neden bir meclis kurdum ben çocuk? Böyle diktatör olur mu? Ah be çocuğum. Neden, nasıl düşman ettiler seni bana? Baktım aşktan, sevgiden, aileden bahseden güzel şeyler yazmışsın bugüne kadar. Belli ki, Çalışkansın, zekisin. Kara cüppeleri ile milletin ümüğüne çökmüş olan yobazları çok iyi anlarım da çocuk, seni anlayamıyorum. Onlar zaten hiç sevmedi beni. Yüzyıllardır süren iktidarlarını çekip almıştım ellerinden. Sevmeyecekler beni elbette… peki sen çocuk, sen neden kol kola girdin bu kara kalplilerle?

Dedim ya, sana değil kızgınlığım. Başaramamışım. Anlatamamışım demek ki özgürlüğün kıymetini, bağımsız bir ulusun, onurlu özgür bireyi olmanın ne büyük bir nimet olduğunu. Yazık olmuş, onca vatan evladının kanına, onca ananın gözyaşına.
Veremem ki şimdi hesabı, ne o gencecik bedenlere, ne de o gözü yaşlı analara.
"Bu muydu uğruna bizi ölüme gönderdiğin vatan?" derlerse,
"Bu nesiller miydi, ölen evlatlarımızın kanıyla kurduğun ülkeyi emanet ettiğin?" diye sorarlarsa ne derim ben onlara be çocuk?

Olmadı be çocuk !
Olmadı.

10 yorum:

  1. bu tartışma böyle devam eder...zaten amaç gene bizi uyutmak..ama kim yazdıysa mektubu güzel yazmış.napalım alevcim bizde evde izleriz..

    YanıtlaSil
  2. çok etkilendim kim yazmış acaba...

    YanıtlaSil
  3. birinin Atatürk'ün ağzından böle bir mail yazması bence belgeseldeki yanlışlardan daha büyük bir yanlış
    nacizane bu benim fikrim

    YanıtlaSil
  4. çok çarpıcı bir yazı.kimin yazdığı belli mi acaba.bende seyretmedim.hatta galiba seyretmek istenmedim.tam filmi izleyecekken james bondu tercih ettim.neden mi?ya halalimdeki atamız değilse? sanırim bende senin gibi yapacağım .yakında dvd'si çıkar zaten .o zaman izlerim...
    iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  5. Bana da maille gelmişti iyi ki ekledin herkes okusun tek kelime ile muhteşem :(

    YanıtlaSil
  6. Acaba Can Dündar bu yazıyı okusa bir an olsun utanırmı?

    Hiç zannetmem..

    YanıtlaSil
  7. Aslında çok etkileyici ama bana da pek doğru gelmedi açıkcası. Çünkü başka biri de çıkıp, yine O'nun ağzında "Teşekkür Ederim Çocuk" diye bir yazı yazabilir. Hiç birimizin hakkı yok bence buna. Bu arada ben de filmi izlemezdim yerinde olsaydım Alev. Büyük bir önyargı oluştu. Zaman geçince dvd.den izlemek en doğrusu. Daha sağlıklı düşünebiliriz ama çocuklara izlettirilmesi konusunda katıyım. Bırakalım onlar bizim öğrendiğimiz gibi öğrensinler Atalarını değil mi?

    YanıtlaSil
  8. Çok etkileyici gerçekten.Gerçekten sevgili Atamız bugünlerimizi görse üzülürdü.Onca bağımsızlık mücadelesi,onca bu vatan ve millet için yapılanlar maalesef yabana atılıyor.Bizi bugünlerimize kavuşturan bu yüce insanlara değer vermemiz gerekirken,saygısızlıklar edilmesi utanç verici.Paylaşım için teşekkürler Alevciğim.Bence de herkes okumalı.

    YanıtlaSil
  9. güzel gerçekten iznin olursa bende maille arkadaşlara ulaştırmak isterim

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar;

    Kiminize göre doğru kiminize göre yanlış bu haklısınız belki ama ben etkilendim ve paylaşmak istedim. Bana gelen mailde isim yazıyordu ama doğru olup olmadığından emin olmadığım için yazmadım. Yorumlar için teşekkürler.

    Tabiki Fatmacım, izne gerek yok. Öpüyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...