Cumartesi, Nisan 04, 2009

Bir fotoğraf karesidir yaşam..

Fotoğrafların hayatımızdaki yeri tartışılmaz..
Küçük bir ânı ölümsüzleştirdiği gibi hayata tutunmamızı da sağlar..
Fotoğraflar olmasaydı neye bakıp hey gidi eski günler diyecektik değil mi?
Ben fotoğraf çekmeyi çok severim..
Özellikle Oğlumun resimlerini..
Büyüdüğünü eski fotoğraflara bakınca çok daha iyi anlıyorum..
Zamana yetişmek imkansız ama fotoğraflar sayesinde o ânı durdurmak mümkün..

Alper'in sanat'ın herhangi bir dalı ile ilgilenmesini çok istiyorum. Ben anne olarak onu yönlendirebilirim ama seçim tabi ki kendisine ait. Belki bir enstürman çalar, belki resim yapar, belki de fotoğraf'a ilgi duyar..

Müzik aletleri ve resim malzemeleri alındı şimdi sırada kendime yepyeni bir fotoğraf makinası alıp Q1'i Alper'e vermek var..

Hem bunun için yardım alacağım yepyeni bir kaynakta var..
Fotoğraf sanatçısı Pemra Yüce "Küçük Fotoğrafçılar" adlı yeni bir kitap yazdı. Çocuğunuz fotoğrafa meraklıysa bu kitap çok işinize yarayacak..




Kitabın tanıtım yazısı:

Fotoğraf Dünyasına Bir Yolculuk

Fotoğraf hayatımızın bir parçası, ama fotoğrafı yeterince tanıyor ya da fotoğraf çekmeyi biliyor muyuz? “Küçük Fotoğrafçılar”, öncelikle çocuklarımıza fotoğrafı daha çok tanıtmak, onların fotoğrafla ilgili sorularına yanıtlar vermek ve fotoğraf çekme becerilerini geliştirmek için yazıldı. İçinde neler mi var?

* Fotoğraf ne demek?

* Siz hiç 3 metre boyunda bir fotoğraf makinesi gördünüz mü?

* Film kullanan makineler tarih mi oldu? Dijital makinelerle fotoğraf çekmek daha mı iyi? Hangisini tercih edelim?

* Bir fotoğrafa baktığımızda, bize “Ne kadar güzel bir fotoğraf!” dedirten şey nedir?

* Fotoğraf çekmek ne kadar eğlenceli?

* Sevdiklerinizin “en güzel” fotoğraflarını siz çekmek ister misiniz?

Daha fazlası burada, sipariş için ise buraya bakın...


15 yorum:

  1. bende bayılırım çekmecelerde yer kalmadı ama artık genelde bilgisayarda depoluyorum arada birde yedeklıyorum nolur nolmaz evet çocuklar fotoda görmesek hala bebek gözümüzde :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de kucuk Moonish olarak fotografa cok merakliyim :))

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar haklısın flameciğim
    Bence dünyadaki en güzel şey fotoğraflar. Kameradan bu zevki almıyorum.
    Kendime yalnızca siyah-beyaz resimlerden oluşan bir albüm yaptım.
    Annemin, babamın eşimin ve benim çocukluk resimlerimizi, düğün resimlerimizi (siyah-beyaz çektirdim) koydum. Harika oldu. Evimdeki en önemli eşyalar arasında bu albüm artık.
    Umarım Alper bir sanat dalıyla ilgilenir. Ama dediğin gibi seçim onun
    zamanla hep beraber göreceğiz inşallah
    mutlu bir haftasonu geçirmeni dilerim
    sevgilerimle (sınavda başarılar)

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok severim fotoğraflarıda çekmeyide.Anı dondurmak sonra dönüp bakmak ne müthiş bir zevk.Özellikle siyah-beyaz hayranıyım.Okul yıllarında da uğraşmıştım.Çocukları sanata ve spora yönlendirmek bence de çok önemli....

    YanıtlaSil
  5. ne guzel şey cocukların da fotograf cekmeye meraklı olması..benimkiler de cok ilgililer..ben de aynı şekilde benim makinayı onlara vermeyi dusunuyorum opuyorum ALperi ve seni..sevgiyle sağlıkla kalın

    YanıtlaSil
  6. eskı fotografları ve makınalarını sevıyorum ben dıjıtal ortamadakılerı degıl albumdekılerı...

    YanıtlaSil
  7. http://www.hanimish.com/

    aynı konuları yakın zamanda işlemek tesadüf mü sizce:)
    Moda blogunuzda buna rastgelince hadi diyordum ama bu kadar da copy-paste olmaz ki:)

    YanıtlaSil
  8. Coook tesekkurler paylasim icin Ben gercek anlamda fotograf tutkunuyum .Hatta fotograf makinami aldikdan sonra kursa basladim ve ilk kuru bitirdim Sonra oglusum dunyaya geldi ve ilk kurda ogrendiklerimi oglumun resimlerini cekerek tekrarladim ve ikinci kur icin uzun bir ara vermis oldum :)
    Bu kitabin adini not aliyorum hemen ...Benim minik adamim henuz 9 aylik , biraz daha buyusun polaroid almak istiyorum ona .Fotograf cekmeye basladiktan sonra herseye bakis acisi farkli olyor insanin sanki..Yada ben oyle hissediyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Leman; bende yedekliyorum ne olur ne olmaz değil mi ama :)

    Moonsun; afferim sana :)

    Nazlı ablacım kamerayı Alper doğmadan önce aldık ama bende sevemedim bir türlü. Resmin yeri bi başka.. Teşekkür ederim sınavım iyi geçti çok şükür..

    Meleğin Dünyası; kesinlikle öyle. Siyah beyaz fotoğrafların yeri bambaşka..

    Çocukla Çocuk; bizde seni öpüyoruz canım. İyi Pazarlar..

    Işılcım eskilerin yeri ayrı ama teknoloji sayesinde şimdi daha ulaşılır oldu..

    Yadigar; Enhar'ın arkadaşı yazması çok normal. Bende bu kitabı tanıtmak istedim ve yazdım. Copy Past dediğin Pemra Yüce'nin kitap tanıtım yazısı. Google'dan aratırsan çok yerde rastlarsın. Hem sen neden rahatsız oldun ki? Anlayamadım da!

    Yeliz; rica ederim ne demek. Bloglar sayesinde ne kadar çok şey öğreniyoruz değil mi? Oğlunda eminim senin gibi merak duyacak fotoğrafçılığa. Polaroid fikri de süpermiş. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Alevcim,
    Yadigara gereken cevabı vermişsin zaten, ayrıca neden bu kadar rahatsız oluyor bu insanlar... Pemra benim arkadaşım, aynı zamanda senin akraban ya da arkadaşın da olabilir, kim bilebilir ki... bu nasıl bir önyargı. Hem ne var bunda ben de kendi blogumda KİTABIN KENDİ ORJINAL TANITIM YAZISINA YER VERDIM. O zaman bu durumda ben de kopya çekmiş oldum, gerçi yazarının haberi var:) kopya sayılır mı acaba he he.... :)))))))

    YanıtlaSil
  11. Hanimish; sayılmaz canım merak etme :) Öpüyorum seni ve minikleri..

    YanıtlaSil
  12. yalniz Yadigar sIkI takipcin , moda blogunuda okuyormus surekli Benim haberim yoktu bu moda blogundan
    Bu seye benzemis..Yemekteyiz programinda tabagi bitirip , i ihh olmamis diyorlar ya :))

    Kolay gelsiiiin

    YanıtlaSil
  13. Yeliz Malik; Evet sanırım öyle :) Sana da kolay gelsin. Teşekkür ederim yorum bıraktığın için..

    YanıtlaSil
  14. Ne sevenim oluşmuş bir blog da ben açıp böyle yorumlar mı yayınlayıp mest mi olsam sizin gibi:)
    Neyse belii mi olur bir gün bende açarım sende bana yazarsın:)

    YanıtlaSil
  15. Ayrıca Yeliz hanıma maşallah diyorum demek o da sizi hiç okumuyormuş ki diğer blogu görememiş.Ben sıkı diil ama sık sık takipçilerdenim ki ben farkettiysem hehe hiç yorum yapılmasın bence:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...