Cumartesi, Mayıs 09, 2009

Ömrümden koca bir sayfa kapandı..

Anneannemin ardından yazmak öyle zor ki..

Nerden ve nasıl başlayacağımı hiç bilmiyorum..

Acım o kadar taze ki..

Oysa ölüm bana ve sevdiklerime hep uzak sanırdım..

Çok küçükken dedemi (Babamın babası) kaybetmiştim ama o acının gerçekliğini farkedecek bir yaşta değildim ki!

Oysa anneannem..

Onunla 28 yıla sığdırılmış öyle kocaman bir hayat yaşadık ki!

Her yaz tatilinde soluğu onun yanında alırdık..

Sevgisini hissettirmekten korkmazdı..

Duygularını saklamayı beceremezdi ki zaten..

Güzel gözleri ile şefkatle bakar ve pamuk elleriyle sarılırdı..

Hiç gücenmezdi..

İş telefonum kolay olduğu için aklında tutar ve bazen annemi sormak için bile beni arardı..

Evliliğimden hoşnut olduğunu bilirdim..

Eşimi ve ailesini çok severdi..

Her ziyaret dönüşünde "Eve gidince ara tamam mı" diye tembih ederdi..


67 yıllık evliliklerinde Dedeme olan aşkını hep gözlerinde gördüm..

Gülen gözlerle karşıladı kocasını ama şimdi gözü yaşlı bıraktı..

Dedem için çok üzülüyorum..

Ananemin boşluğunu biliyorum kimse dolduramayacak..

Onlar bir ömür birlikte oldular..

Şimdi ki nesile 10 yıl bile uzun gelirken koskoca 67 yıl..

Bir gün bile offf dediğini duymadım anneannemin..

Hep sevgi dolu ve sıcaktı..


Ev boşu boşuna gelen giden ile dolup taşmadı ardından..

Boşuna dualar, gözyaşları eksik olmadı..

Herkesten aynı sözü işittim "hiç kimseyi kırmazdı" dediler..

Kırmadı da zaten..

O bir melekti çünkü..

Ve meleklere yakışır şekilde fazla acı çekmeden öldü..


Canım ananem,

Meleğim..

Tepsiler dolusu patlattığı mısırın tadı hala damağımda..

Soba üzerinde pişirdiğin kestaneninde..

Ev ekmeğinin, ev lokumunun, ev pidesinin lezzetine senin sayende vardım..

En güzel patlıcan turşusunu sen yapardın..

İnanılır gibi değil!

Sanki bir rüyadayım..

Ama sen artık yoksun..

Ve damağımda kalmayacak senin tadların..

Senin kokun..

Oysa daha geçe gün ellerimle pasta yedirmiştim sana..

Kulağıma iyi değilim diye fısıldadın ama inanmak istemedim ki ben..

offff...


Ardından öyle bir acı oturdu ki içime, içimize..

Bu acıyı aşmak için yeterince üzülemedim de sanırım..

Belki de ondan inanmıyorum gidişine..

Oysa ellerimle dokundum soluk yüzüne, ıslak toprağına..

Derin uykudaydın sen..

Eminim beni duydun, gördün, gülümsedin..

Yalnız kalıp doya doya ağlayabilseydim belki hafiflerdim..

Ama yapamadım..

Nedense..


Ben seni şimdiden çok özledim..

Yazacak ve anlatacak o kadar çok şey var ki ama maalesef benim gücüm yok..

Dahasını yarın kendim anlatırım sana..

Tamam mı?


NOT: Mail ve yorumlarıyla üzüntümü paylaşan herkese çokk teşekkür ederim. Acı haber sizlerden uzak olsun..


20 yorum:

  1. Alev, canım.. O kadar çok dokundu ki yazdıkların.. Allah sabır versin sizlere..
    Ağla dilediğin gibi, sakın içine atma..

    YanıtlaSil
  2. Anneannem gideli 6 yıl olacak. Ama yeri dolmuyor.
    Öyle çok özlüyorum ki...

    Acıyı azaltabilecek bir şey yok. Yaşanacak, alışılacak.
    Kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Acını anlıyorum canım.İnsanın sevdiklerini kaybetmesi çok zor.Rabbim sabir versin hepinize.
    Melek anneannende nurlar içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  4. Canım Alevim
    Allah rahmet eylesin.
    İnşallah bizler de bu kadar sevilir ve arkamızdan böyle güzel sözler söylenir.
    Allah öyle güzel bir düzen vermiş ki acıları hiç geçmiyor yine de hayat devam ediyor.
    Allah başka acı göstermesin çok öptüm canım

    YanıtlaSil
  5. :((
    çok üzgünüm.ananem gideli 4 yıl oldu.

    YanıtlaSil
  6. canım daha çok taze acın.anneler gününe yakın olması insanın canını daha da acıtıyor.allah size sabır versin.senin ve anneciğinin anneler günü kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  7. mükemmel bır insanın ardından ancak bukadar güzel şeyler yazılabilir allah sabır versın sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. Flamecim, basin sagolsun :( ama ne mutlu ki guzel sozlerle aniliyorlar, anneler gunun kutlu olsun Flamecim :)

    YanıtlaSil
  9. Ağladım okurken,özledim bende babannemi,ananemi hiç görememiştim zaten.Onu bile özletti yazın.Allah sabır versin dua et bolca huzur içinde uyusun..

    YanıtlaSil
  10. Canım Senin ve anneciğinin anneler günü kutlu olsun.sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  11. canım benım bende bu hafta dedemi kaybetmenin şaşkınlıgı içindeyim inanmak istemıyorum bir türlü hatıralarda kaldılar şimdi anlıyorum seni okadar zorki onların yokluguna alıştırmak aklım duruyor ancak toparlandım kaç gündür

    YanıtlaSil
  12. anneler gununu kutlar büyüklerınınde ellerınden öperım canım nice yıllara sevdıklerınle

    YanıtlaSil
  13. alevcim çok üzgünüm başın sağolsun.allah yerinde dinlendirsin...

    YanıtlaSil
  14. ananeler anne yarıları gibi .benimde onun elinden yediğim ve bir daha tadamadığım öyle lezzetler varki.sanırım bütün ananelerin elleri pamuk gibi.nurlar içinde yatsın.allah rahmetler yağdırsın.sana ve geride kalanlarada sabırlar versin.

    YanıtlaSil
  15. ANNELERİN ANNELER GÜNÜNÜ KUTLUYORUM

    YanıtlaSil
  16. Çok zor gerçekten bende anneannemi kaybedeli 1 yıl oldu ama hala alışamadım
    allah sabır versin mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  17. başın sağolsun alevcim:(
    ben ço bağlıyım ananeme o giderse ne yaparımdüşünmek bile istemiyorum :(

    YanıtlaSil
  18. Yine internetten uzaktım ve reader a girer girmez acı haberi okudum :(
    Başın sağolsun Alevcim, Allah sabır versin.. _Saniye_

    YanıtlaSil
  19. şimdi okudum yazıyı Alev'cim, başınız sağolsun. Nur içinde yatsın anneanneciğin. Allah sabır versin.

    YanıtlaSil
  20. basın saolsun , ,Allah annenize ve size sabırlar versin ..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...