Çarşamba, Kasım 18, 2009

SEZEN AKSU

Ahhhh Sezennn..

Onun şarkılarının eşlik etmediği bir aşk, bir ayrılık var mıdır acaba?

Bazen kederli bir yolculuğa çıkarız onu sesiyle bazen neşeleniriz.

Bazen ağlar bazen boş veririz.

Minik serçe hayatımızın bir yerinde bize eşlik eder, bir gün, bir vakit…

Şimdi onun şarkılarıyla gezintiye çıkıyoruz, hazır mısınız?

Bunca insanın duygularına tercüman olan o küçük dev kadın diyor ki; “Gücün bütün yollarından geçtim. Kalabalıkta bir yüz olmayı seçtim. İşte yaşam budur. Bir işe yaradığını bilmek, fotoğrafta görünmemek...”

Ne tuhaf değil mi?
Biz genelde bir işe yaradığımızı bilmek için fotoğrafta görünmek isteriz hem de en güzel halimizle...
Eeeee ne de olsa Sezen Aksu değiliz!

İnsanın her dönemine, dillerden düşmeyecek onlarca şarkı yerleştiren bu kadın paylaşmıştır tüm kederi ve neşeyi…

“Seni sevdiğimi unut, unut beni de her yalan gibi” der gidenin ardından...

“Bir gün olur ayrılık kapımı çalarsa, seninle yaşanan zaman yeter bana” diye avutur insanı...

Bazen de “Sakın utanma! Ağlamak güzeldir, dökülürken yaşlar gözünden” diye fısıldar kulağımıza…

Kimi zaman en karamsar anımızda duyarız o buğulu sesi “Geçer, geçer, daha öncekiler gibi buda geçer. Neler neler geçmedi ki der” ve bir süre sonra gerçekten de geçer...

Umutsuzluğumuzda, çaresizliğimizde ve yalnızlığımızda iyi ki varsın dedirtir hep...
Yoldaş olur bize!
Bir şekilde, bir şarkıda…

“Git, git gitme dur ne olursun. Gitme kal yalan söyledim. Doğru değil ayrılığa daha hiç hazır değilim. Aramızda yaşanacak yarım kalan bir şeyler var. Gitme dur daha şimdiden deliler gibi özledim” der…

Offf çekmek düşer bize de...


“Sende benim hatalarımdan birisin. Sen en büyük günahların bedelisin. Senin için harcanan zamana yazık. Sen en güzel duyguların katilisin...”

Terk eden sevgilinin ardından ne söylenir ki başka!

“Adıyorum aşka geri kalanımı” demiş bir şarkıda da keşke uğruna adanacak aşkları bulmak bu denli zor olmasa…

O çok özlediğimiz sevgili, arkadaş yada en yakınımız uzağımızdaysa aklımıza her geldiğinde bu şarkıyı mırıldanmaz mıyız?

“Kaç yıl geçti aradan ayrı ayrı, bitsin artık bu hasret buluşalım gayrı...”

Sezen’e dair söylenecek öyle çok söz var ki insan kelimeleri seçmekte zorlanıyor.
İyi ki varsın Sezen Aksu

Fonda çalan bir şarkı bana bu yazıyı yazdırdı.
Hangisi mi?
‘adı bende saklı’

Bu yazı burada bitmez aslında ama NOKTA!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...