Çarşamba, Kasım 21, 2012

Apollon Tapınağı

Dünyanın en büyük ve en görkemli tapınaklarından biri olan Didim'deki Apollon Tapınağını yaz tatilinde ailece ziyaret etmiştik.
O kadar çok fotoğraf çekmişiz ki aralarından seçim yapmaya üşendiğim için bir türlü yazısını yazamamıştım.
Bir kaç fotoğraf ve kısa kısa bilgilerle o güne hep birlikte dönmeye ne dersiniz?

Antik dünyanın en önemli kehanet merkezlerinden biri olarak ünlenen tapınağın ithaf edildiği Apollon, Zeus ve Leto’nun oğlu, Ay Tanrıçası Artemis’in ise ikiz kardeşi.
İnsanın kendi adını taşıyan bu kadar görkemli bir yere sahip olması nasıl bir duygu acaba diye düşünmeden edemiyor insan...



Anne - Oğul koskoca tarihi ardımıza alıp ne güzel pozlar vermişiz değil mi?

Biz tapınağa sabah erken saatlerde gittiğimiz için çok kalabalık değildi.
Hatta gezimizi bitirdiğimizde büyük bir turist kafilesi geliyordu.
Şanslıydık!



Fotoğrafını çekmemden pek hoşlanmayan Alper sürekli "anne beni burada çeksene" diyerek poz verdi!
O da etkilenmiş olmalı bu ihtişamlı yapıdan...



Güneş, ışık, müzik ve kehanet tanrısı olan Apollon'un adını taşıyan tapınağın yapımı M.S. 2. yüzyıl ortalarına kadar sürmüş.



120 m'lik uzunluğu ve bugün korunmuş olan 25 m yüksekliğiyle Didim Antik Dönemin en büyük tapınağıymış Apollon.



Yolunuz Didim tarafına düşerse mutlaka gidip görmeniz gereken bir yer  Apollon Tapınağı.

1 yorum:

  1. Anne oğul çok güzel fotoğraflar. İnşallah biizm de yolumuz düşer, gezmek isterim böyle bir güzelliği

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...