Perşembe, Aralık 05, 2013

Ispanak Graten

Ispanaklı tarifleri seviyorsanız ve hala denemediyseniz Ispanak Graten'e bir şans vermenizi tavsiye ediyorum.
Alper'in taze fasulye dışında sebze yemekleri ile arası pek iyi değil o yüzden belki beşamel sosun hatrına yer dedim ama ıııhhh! Başarılı olamadım.
Eşim ve ben bayılarak yedik ama...



Malzemeler 

-500 gr ıspanak
-1 orta boy soğan
-Tuz ve karabiber

Üzeri için beşamel sos ve rendelenmiş kaşar



Yapılışı 

Ispanağı sirkeli suda bekletip güzelce yıkadıktan sonra doğrayın. İnce doğranmış küp soğanları azıcık sıvıyağda soteleyip üzerine ıspanakları ilave edin ve yapraklar yumuşayana kadar pişirin. Fırın kabına ıspanakları alıyoruz. Üzerine beşamel sosu döküp biraz kaşar rendeleyip 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.



Not: Kıvamı tutturmaktan korktuğum ve daha pratik geldiği için beşamel sosu ben hazır alıyordum. Geçen akşam evde beşamel yoktu ve kendim yapmayı denedim. Ne kadar kolaymış meğer! Bundan sonra beşamel almam. Hazır sosu hazırlamak kadar basit!

Beşamel sos için:

-2 yemek kaşığı tereyağ
-2 yemek kaşığı tepeleme un
-2 bardak süt
-Tuz

Tereyağını eritip üzerine unu ekleyin ve unun kokusu çıkana kadar kavurun. Çok fazla değil ama. Yavaş yavaş sütü ekleyin. Tuz ile tatlandırın. Kaynadıktan 1-2 dk sonra ocağı kapatın.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...