Perşembe, Kasım 30, 2017

Kozmetik Seçiminizi Neye Göre Yapıyorsunuz?

Kadınların dünyasında kozmetik ürünlerin yeri apayrıdır. Makyaj yapmayan ya da cildine bakmayan bir kadın bile en azından el kremi kullanır. Yani istisnasız herkes aslında kozmetik ürünleri kullanıyor. Ancak benim çevremde gördüğüm bir hata var. Markalar yeni ürünler hazırlıyor ve kozmetik alanında aslında çok büyük değişimler yaşanıyor. Buna rağmen insanların seçimleri nedense hep aynı. Yeniliklere açık değiller. Hepsinden önemlisi, içeriğine bakmadan, ambalaja göre seçim yapılıyor!



Bazı markalar artık kimyasal maddelere ürünlerinde yer vermiyor. Örneğin Yves Rocher yeni ürün serilerinde neredeyse sadece bitkisel içerikler kullanıyor. Bu yüzden benim kozmetikte tercihim Yves Rocher markasıdır. Bir anlamda cildimi bu markanın ürünlerine emanet ediyorum da diyebilirim. Fakat kendi arkadaşlarım arasında bile halen paraben, renklendirici, silikon gibi cilde zararlı maddeler içeren ürünleri kullananlar var.


Cildinizi emanet ettiğiniz ürünlerin içeriklerine ne kadar dikkat ediyorsunuz, bilmiyorum ama bence herkes önce o ürün nelerden yapılıyor, buna bakmalı. Örneğin katalog üzerinden satılan ve kozmetik mağazalarında satışı yapılmayan markalar da var. Bu markaların ürünlerini kullanan çok kişi var. Fakat ürünlerin içeriğini ancak ürünü satın aldıklarında, ambalajında yazıyorsa öğrenebiliyorlar. Oysa ben ürünü önce elime alır ve etiketini okurum.



Benim tercihim her daim bitkisel içerikler oluyor. Hayvansal ya da kimyasal maddelere yer veren markaların ürünlerini kullanmayı bıraktım. Bu yüzden gece kremi, gündüz kremi, göz kremi, makyaj temizleyici ve yaşlanma karşıtı maskem, hepsi Yves Rocher marka. Cildim artık eskisinden çok daha temiz ve duru görünüyor. Başımın belası olan aknelerden dahi kurtuldum. Daha önce Yves Rocher’nin ürünlerini denemediğim için hala ara ara kendime kızarım. Elbette bu kalitede ürünler hazırlayan başka markalar da var. Kalitesiz ve kimyasal içerikli ürünleri kullanmak yerine, cildinizi riske atmayacak markaların ürünlerini kullanmanızı öneririm. 



Çok sayıda markanın kozmetik ürününü denedim. Tabiri caizse, kaş yaparken göz çıkaran popüler markalar da biliyorum. Cildimdeki lekeleri yok etmesini istediğim için satın aldığım, gayet de pahalı bir krem lekeleri azalttı ama cildimde çok sayıda sivilce çıkmasına neden oldu. Sonradan içeriğine göz attım ve kullanmadan önce bakmadığım için de çok pişman oldum. İşte bu yüzden altını çizerek belirtiyorum, cildinize temas edecek tüm ürünlerde içeriğine bakın ve bitkisel içerikli ürünlerden şaşmayın. Çok pahalı olması o ürünün güvenilir olduğu anlamına gelmez. Doğadan size zarar gelmez ama kimyasal içerikler cildinize sorunlara neden olabilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...