Salı, Mart 06, 2018

Tam buğday unlu krep + sebzeli krep

Şekersiz21günü deneyimlerken ev yapımı ekmek öneriliyordu.
Bende onu yapmaya üşendiğim için genelde ekmeksiz yulaflı, yumurtalı, sütlü kahvaltılar tercih ettim.
Arada canım ekmek istediğinde ise tam buğday unlu bu krepi pişirdim.
İçerisine domates, maydanoz, roka, zeytin ve lor peyniri koyup afiyetle yedim :D



Bazen de spor öncesi/sonrası akşam yemeği olarak sote sebzelerle tükettim.
Çok da lezzetli oldu.
Mutlaka deneyin...



Malzemeler (24cm'lik tava ile 3 adet): 1 adet yumurta,1 su bardağı süt, 1 su bardağı tam buğday unu, tuz ve çok az zeytinyağı



Yapılışı: Yumurtayı çırpıp sütü ekleyin ve yeniden çırpın. Tam buğday ununu azar azar ekleyip krep hamuruna yedirin.Tuz ve dilerseniz 1 çay kaşığı karbonatı ilave edip hamuru 30 dk kadar dinlendirin. Ben eğer sabah pişireceksem akşamdan hazırlayıp kapaklı bir kapta buzdolabında bekletiyorum. Hamur bekleyince daha esnek oluyor!



Krepi pişirmeden önce tavayı iyice ısıtıp yapışmaması için azıcık yağlıyorum. Hamurdan bir kepçe alıp tavanın önce tam ortasına koyup ufak bilek hareketleriyle tavanın tüm tabanına hamuru yerleştirip önlü arkalı pişiriyorum.



Kırmızı etli biber, yeşil köy biberi, mantar ve füme hindiyi zeytinyağıyla soteleyip dürüm gibi sardım.
Fazla sebzeleri de yanında servis ettim.
Kendi mayaladığım kefir ile afiyetle yedim 😋



Merak edenler için 1 adet tam buğday unlu krep yaklaşık 70-80 kalori.
İçerisine/yanına eklediğiniz ürünlerle kalori miktarı artıyor tabi.
Afiyet olsun ♥

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...