Cuma, Mart 27, 2020

Karantina günleri

Çin'de birkaç ay önce otaya çıkan ama son iki haftadır hayatımızı eline geçiren "Covid-19" Korona Virüsü malum hepimizin hayatını alt üst etti...
Önce ülkemize gelmedi diye sevindik...
Sonra eve un, şeker, makarna vs falan alsak mı diye düşündük, ama daha erken dedik...
Yavaş yavaş önlemler artmaya, vakalar çıkmaya başlayınca korkup en azından 1-2 haftalık yiyecek stoğumuzu yaptık.



İlk hafta biz (bilmeyenler için yerel bir gazetede çalışıyorum) normal seyrinde çalıştık. Ama 20 Mart itibarı ile kimimiz evden çalışmaya, kimimiz nöbetleşe gazeteye gitmeye başladık. Ben evden çalışabildiğim için şanslıyım ama eşim hala kalabalık bir üretim ortamında 8 saat çalışıyor.
Eşimin iş yeri de 1 Nisan itibarı ile 2 hafta çalışmaya ara verecek. O vakte kadar içim rahat değil açıkçası...
Biz evden çıkmıyoruz ama eşim çıkmak zorunda ve kendi hasta olabilir, eve taşıyabilir bu virüsü...

*

Keşke ülkemizin ekonomisi daha iyi olsaydı da sokağa çıkma yasağını uygulayabilseydik.
Umarım geç kalmış olmayız...

*

17 yaşından beri çalışıyorum ve doğum izni dışında işe hiç ara vermedim.
Evde olmak, evden çalışmak ilk kez deneyimlediğim bir durum.
Günün en az 2-3 saatini bilgisayar karşısında uzaktan yapabileceğim işlerle geçiriyorum. Biriken, evden yapamadığım işler de artık ofise gidince...

*

Alper evde. Hem Eba'dan (11. sınıf öğrencileri için şu an yapılan 2-3 online ders çok yetersiz. Umarım zamanla gelişir.)  hem de dershanedeki öğretmenleri ile online olarak çalışıyor. Geç yatıp geç kalkıyor, bol bol kitap okuyup, film/dizi izliyor. Günde 1 saat yürüyüş bandında yürüyor. Hatta evden çıkmadığı günleri fırsat bilerek saçını 3 numaraya kesmemize bile izin verdi. Saç diplerinde hafif bir egzama sorunu olduğu için belki faydası olur, bakımı daha kolay olur diye düşündük. Umarım işe yarar...

*

Onun dışında evde sürekli bir çamaşır yıkama, ütüleme, dezenfekte çalışmaları var herkes gibi...
Yemek işini çok abartmayalım zaten hareketimiz azaldı diye düşünüyordum ama 3-4 gün sonra bende kahvenin yanına ne yapsam, akşama bir tatlı mı olsa diye düşünmeye başladım! Ama öğünleri 2 ile sınırlandırmaya ve mutlaka 2 litre su içmeye gayret ediyorum. Bir de yürüyüş/spor vs düzenime katabilirsem (ki işe giderken 10/12 bin adım atmadan eve dönmüyordum) çok iyi olacak! Ama şu an yeme içme, temizlik işleri dışında sadece dizi/film izliyorum. Kitap okumaya hiç konsantre değilim mesela...

İşte #karantinagünleri bizim evde böyle...
İzlediğim filmleri, dizileri, yemek tariflerini de paylaşırım.
İlerde umarım bana da anı kalır bu satırlar.

Sağlıcakla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...