Çarşamba, Haziran 03, 2020

Banana Bread / Muzlu Ekmek

Instagram'da oldukça popüler bir tarif bu kek görünümlü muzlu ekmek...
Ben de evde kalan kararmış muzları görünce denemek zorunda kaldım :)
Mikser falan gerektirmeyen elde kolayca yapılacak epey pratik bir tarif. 
Ben Bengi Kurtçebe'nin tarifini denedim.



Malzemeler: 3 olgun yerli muz (ithal ise 2 ad), 2 yumurta, 2 bardak un, 1/2 bardak şeker, 1/2 bardak süt, 1/2 bardak sıvı yağ, 1 kaşık pekmez, 1 çay kaşığı tarçın, 1/2 pk kabartma tozu, 1 pk vanilya, 1 fiske tuz, kavrulmuş susam, 1 yemek kaşığı fıstık ezmesi veya tahin/fındık ezmesi vs...
Çikolata parçası ve ceviz içi, üzerine kavrulmuş fındık ve muz.


Yapılışı: Muzu çatalla iyice ezin. Ben smoothie makinesinde çok az süt ile homojen hale getirdim. Muz ve yumurtayı tel çırpıcı ile karıştırıp un, vanilya, tarçın ve kabartma tozu ekleyip yeniden karıştırdım. Sıvı yağ ve sütü ekleyip son olarak ceviz, fıstık ezmesi ilave edip yeniden çırptım. Dikdörtgen uzun kek kalıbına yağlı kağıt serip kek hamurunun yarısını kalıba koyup araya çikolata parçası, kavrulmuş fındık ve kavrulmuş susam serptim. Geri kalan kek hamurunu döküp en üste çikolata parçası, kavrulmuş fındık serptim. 1 muzu ortadan ikiye kesip yatay olarak üzerine yerleştirdim. 170 derecede 35-40 dk pişirdim. 

Ilınmasını bekledikten sonra kalıptan çıkardım. Soğuduktan sonra dilimleyip servis ettim. Oldukça ıslak, kolay bayatlamayan bir kek. 

Şekeri tamamen çıkartıp farklı unlar ile daha sağlıklı bir hale de getirebilirsiniz. Oldukça değişine uygun bir tarif...

Mutlaka deneyin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...