Perşembe, Haziran 18, 2020

Künefe

Evde yapmayı denemediğim bir künefe kalmıştı sanırım :)
Neyse ki onu da denedim...
Sonuç baya başarılı oldu bence...
Yapması azıcık yordu beni ama değdi!



Malzemeler: 250 gr çiğ kadayıf, 200 gr künefe peyniri veya dil peyniri, 100 gr tereyağ, 1 yemek kaşığı pekmez, çiğ Antep fıstık içi. (Ben hazır bulamadım o yüzden çiğ fıstıkları ayıklayıp kaynar suda 10 dk beklettim ve kabuklarını soyup kullandım. Bu beni epey zorladı.)

Şerbet: 1 bardak su, 1.5 bardak toz şeker


Yapılışı: Şerbet için su ve şekeri kaynat. Kaynayınca 3-4 damla limon suyu ekleyip 7-8 dk daha kısık ateşte pişir. Şerbeti ılımaya bırak.


Suyun içerisinde bekletilmiş, tuzu iyice arınmış künefe veya dil peynirini rendele. 75 gr tereyağını erit. İçine 2 yemek kaşığı şerbet ekle ve kadayıfın içine koyup rondodan geçir. Künefe tepsisinin tabanını 25 gr terayağı ve pekmez ile kapla. Kadayıfın 3/2’sini kadayıf tepsisine ser. Kadayıfların üzerine ağırlık ile iyice bastırıp sıkıştır. Üzerine tepsinin kenarlarına çok yaklaştırmadan rende peynir ve fıstık içi koy. Kalan kadayıfı üzerine ser. Çok kısık ateşte çevire çevire yavaş yavaş pişir. Çok çabuk yanıyor o yüzden dikkatli olun. Tabak yardımıyla ters çevirip diğer tarafı da pişir. Yaklaşık 10 dk'da pişiyor. Sıcakken üzerine ılık şerbeti döküp fıstık ile süsleyin. 

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...