Cuma, Eylül 12, 2008

Öğrenciyi Tanıyalım

Dün Alper'in okulda yapılan toplantıda bir sürü form doldurduk. Çocuğun kan grubu, anne - baba meslekleri, genel aile bilgileri ile ilgili. Aşağıdaki ise ev ödevimizdi. Baktım yaz yaz bitmiyor, el yazısı yerine bilgisayarda yazmayı tercih ettim.

Eeee bilgisayar ortamında olunca da sizlerle paylaşmadan olmazdı.



ÖĞRENCİYİ TANIMA FORMU

Tarih: 11.09.2008
Öğrencinin Adı: Alper
Öğrencinin sınıfı: Yeşil

• Çocuğunuzu ayrıntılı olarak anlatınız.

Alper genelde sakin, etrafına ve arkadaşlarına zarar vermeyen, şiddet uygulamayan bir çocuktur. Tamir eşyaları, polis aksesuarları ve çizgi kahraman figürleri ile oynamayı sever.Anlayışlı ve uysaldır. Okulda yemek yemeye zorlanacağı ve doğru cevaplar veremezse azarlanacağı korkusunu ilk günlerde çok yaşadı. Sürekli okula gitmekten korkmuyorum başarısız olmaktan korkuyorum diyordu. Sebebi de başarısız olursa ceza alacağını düşünmesiydi. Evde endişelerini gidermek için anne ve baba olarak motivasyon arttırıcı konuşmalar yaptık. Evhamlı ve detaycı bir çocuk olduğu için ayrıntılı düşünür. İsteklerini yaptırmak için arada duygu sömürüsü yapsa da bilerek yalan söylemez. Mantıklı açıklamalar yapıldığında kabul eder. Israrcı bir tutum sergilemez. Oyuncak mağazasına girip sadece dolaşarak çıkabilir. İsteklerini kabul etmediğimizde tutturmaz . Çizgi film izlemeyi, sinemaya gitmeyi, ailece evde faaliyet çalışmaları yapmayı ve masal kitabı okumayı sever. Tübitak’ın çıkardığı “Meraklı Minik” dergisi her ay mutlaka alınır. İçindeki hikayeleri okumayı ve deneyleri yapmaya çok meraklıdır. Yalnızlıktan ve aile fertlerinin ölmesinden endişe duyar. Sağlığımıza dikkat etmemizi ve yaşlanmamızı tembihler. Hayvanları, hayvanat bahçesini çok sever. Büyüdüğünde sirkte çalışma hayali kurar. Sayıları ve bazı harfleri tanır. Bilgisayar klavyesinde adını yazabilir. Renkleri 2 yaşından beri tanıyor. 1 yaşında yürümeye ve 2 yaş itibarı ile tamamen mantıklı cümleler kurmaya başladı. 2 yaşına kadar anne sütü içti. Önemli bir sağlık sorunu yaşamadı. İlk girdiği ortamlarda çekingen tavırlar sergiler ve isteklerini hemen dile getirmez. Resim çizmeyi pek sevmez ama sulu boya ile boyama yapmayı sever. Kendi yaş gurubuna uygun çözümlü, bilmeceli kitapları sever. Masum yalanlar söylediğinde doğru söyleyeceğini biliyorum anneciğim dediğimde şaka yaptığını söyleyerek tüm olan biteni anlatıp özür diler. Teşekkür etmeyi, kendisine yapılan şeyleri övmeyi bilir. Çok dikkatli bir çocuktur. Yeni bir şey alındığında ya da evdeki en ufak değişikliklerde hemen fark eder. Ezberi kuvvetlidir. Romantik ve kırılgandır. Özel günler söylendiğinde mutlaka tebrik eder. Her çocuk gibi kaprisleri, inatları ve şımarıklıkları vardır. Ama bu zamana kadar aşırı ve abartılı hareketler sergilememiştir. Ters davranıldığında ani sinirlilik hali sergileyebilir. Okulda yapılanları ve arkadaşlarını anlatmayı pek sevmez. Erkek çocukları daha çok sevdiğini söylese de kız arkadaşları ile de rahatlıkla oynar. Kendi kıyafetleri konusunda beğenilerini dile getirir. En sevdiği renk turuncudur. Yeni bir şey alındığında ya da sürprizler yapıldığında müthiş iltifatlar edip genelde bizi şaşırtır. Hediye almayı sever. Titiz, temiz ve tertiplidir. Hareketli bir çocuktur.

• Çocuğunuzun en sevdiğiniz yanları nelerdir?
Merhamet duygusunun gelişmiş olması, anlayışlı ve sabırlı oluşu. Kimseyi incitmek istememesi, en kötü anımda bile kurduğu anlamlı bir cümleyle günümü aydınlatması. Dürüst ve sakin bir çocuk olması ve hayatımıza kattığı herşey...

• Çocuğunuzda sizi endişelendiren özellikler nelerdir?

Aşırı duygusal, titiz ve kırılgan oluşu. Zorluklar karşısında ya da yeri geldiğinde hakkını savunabilecek mi diye endişeleniyorum. (Mesela bugün – 11 eylül – ikindi kahvaltısında tabağında yumurta yokmuş. Canı istemiş, parmak kaldırmış ama fark edilmemiş sanırım. Benim yumurtam yok diye dile getirip, sesini duyurmamış.) İsteklerini özellikle okul ortamında dile getiremeyecek ve ezilecek diye korkuyorum. Yırtıcı bir çocuk olmadığı için fark edilmeme korkusu yaşıyorum. Geçen yıl haftada 3 gün yarım gün kreşe gitti. (Ünlü Çocuk Sarayı) Eskiye nazaran biraz daha özgüveni yerine geldi ama yine de bana göre çok yeterli değil.

• Çocuğunuzda bilmemiz gereken özel durumlar varsa yazar mısınız?

Yazdıklarımın dışında çok özel bir sorunumuz yok. Ben çocuk gelişimi ile alakalı İnternet sitelerini, kitapları ve yazıları okumayı çok seviyorum. Alper ile alakalı yazılar yazdığım, kendi hayatımızı günlük şeklinde aktardığım Alper odaklı bir blogum var. Daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz www.annelerlehayatadair.blogspot.com sitemin adresi. Yaptığımız kişisel faaliyetler ve günlük olayları vaktiniz varsa buradan izleyebilirsiniz.

• Eğitimciyle görüş birliği sağlayarak çocuğunuzun hangi davranışları olumlu şekilde gelişsin istersiniz?

Özgüveni yerinde, kendine güvenen ve haklı olduğu her durumda kendini rahatlıkla savunacak bir birey olmasını istiyorum. Spor ile alakalı hobileri olması konusunda teşvik edilebilir. Sadece bireysel olarak değil toplu yapılan etkinliklerde de kendini ifade edebilmesi de çok önemli. Başarı özgüveni kazandığında kendiliğinden gelecektir diye düşünüyorum. Çocuğuma dair büyük hayaller ya da umutlar beslemiyorum. Sağlıklı düşünebilen bir birey olması, kendi kararları olması, hayata karşı kendince bir bakışı ve sevgi dolu olması yeterli bence. Tabi ki derslerinde başarılı olsun, öğretmenlerinden daima övgü dolu sözler duyayım isterim her ebeveyn gibi ama bunu bir hırs olarak görmek ve kendi hayallerimi gerçekleştirmek için bir araç olarak kullanmak asla niyetim değil. Sevgi dolu bir ailede daima yüreklendirilerek ve desteklenerek yetişen bir çocuğun başarıyı doğrudan yakalayacağına inanıyorum. Utangaçlığını ve heyecanını yenerse çok daha mutlu bir çocuk olacağını tahmin ediyorum. Kısaca bizim amacımız özgüveni gelişmiş, kendiyle barışık ve mutlu bir çocuk yetiştirebilmek. Seveceği bir hayatı olması için çocuğumuzu desteklemek ve zaman zaman yönlendirmek. Ana sınıfı bence çocuğun eğitim hayatında en önemli basamak. Sadece ilköğretime değil hayata da hazırlıyor çocuğu. Desteğinizle bunu başarabileceğimizi düşünüyorum.

12 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın. Alper maşallah harika bir çocuk bence. Oğuz da bu sene kreşe başladı yarım gün. Hemen bende senin bu sorularını cevaplamaya koyuldum. Pazar günüde veli toplantımız var.
    Tüm çocuklarımıza başarılı bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Yeni eğitim öğretim yılı hepimize hayırlı olsun :)

    Ne güzel yazmışsın Alev her detayıyla, bayıldım inan. Nehirle çok benziyorlar huy olarak, burçdaş oldukları için herhalde :P

    Şunun verdiği poza bak hele, çantanı yesinler :) Bizimki de zorla tekerlekli çanta aldırdı bize,nerdeyse kendi kadar çanta :P Sen daha kreşe gidiyosun dedik ama anlatamadık :)

    YanıtlaSil
  3. sarı kafa hakikaten çok tatlı yaa o gıdıktanda mis gibi kokular var gibi.benim yerime kokla onu.

    YanıtlaSil
  4. alpercikk.. senın sahıp oldugun ozellıklere ne denır bılıyor musun? "insan"..olması gerektiği gibi..ama bılıyor musun bazen dıgerlerı bu vasıfların zayıflık oldugunu dusunuyor..sen boyle olmaktan hıcc ama hıcc vazgecme.. cok aglayabılırsın, neden ben dıyebılırsın.. ama bunları derkende kendınden odun vermedıgın, kısılıklı ve duyarlı bırı oldugun ıcın gurur duymasını da unutma.. annecıgıne kocaman sarıl senı boyle yetıstırdıgı ıcın.. eh tabı babısı de unutma..

    ha bırde.. bırazcık cakallıkta ogren:P

    YanıtlaSil
  5. Alper'in okul pozları çok hoş. Nasıl detaylı sorular bunlar böyle , takdir ettim öğretmenlerini

    YanıtlaSil
  6. Flamecim, Alper'e de okul hayatında başarılar dilerim. Ne kadar ayrıntılı anlatmışsın oğlunu, hiç bir hususu kaçırmak istememişsin, çok hoşuma gitti. Çocuğunu tam manasıyla "tanıyan" bir annesin. Bu özenin, dikkatin, titizliğin mutlaka ona da geçmiştir, geçecektir. Dolayısıyla başarılı bir öğrenci olacağından çok eminim. Hayırlı olsun yeniden :)

    YanıtlaSil
  7. Canay, teşekkür ederim. Beğenmene sevindim. Sana ve Oğuza da kolay gelsin. ilk günler belki zor geçer ama çocuklar yeni ortamlara kolay adapte olabiliyor. Bol şanss..

    Saniye; ikizler burcunun özelliği mi yoksa içsel bir durum mu bilmiyorum ama daha aktif olmasını istiyorum. Nehire ve sana da kolay gelsin canım. Şimdiden çanta taşıyorlar sonrasını düşün bir de.

    Sihirl Eller; koklarımm sözz..

    Yass; çok güzel bir yorum yazmışsın. Bayılarak okudum. Çokk teşekkür ederim. Alperede okuyacağım akşam. Öpüyorum kocamannn


    Çocukla Çocuk; bende çok beğendim öğretmenimizi. İnşallah anaokulundaki şansımız ilköğretimde de devam eder.

    Deniz; teşekkür ederim. Hakikaten Alper özen ve ayrrıntılar konusunda bana çok benziyor. İnşallah dediğin gibi olur herşey.

    YanıtlaSil
  8. Alevcim merhaba;
    bir müddettir nete gelemedim bu yazını da yeni okuyorum.ama gerçekten çok tebrik ediyorum seni böyle iyi güzel bilgili sevgi dolu bir anne olduğun için.o kadar güzel anlatmışsın ki oğlunu.inan ben de alperi daha yakından tanımış oldum böylelikle ve onu daha da çok sevdim.zaten anlattığın gibi bir çocuk olduğuna kuşkum yoktu bu senin kelimlerinde ben de daha da anlam kazandı.gelecekte de bu özel vasıflarını koruyacağına ve herkesin hayranlıkla izleyeceği bir genç bir delikanlı bir yetişkin olacağına eminim.hem alperle böyle özel bir çocuk olduğu için hemde iyi birer ebeveyn olduğunuz ve onun hayatına ışık tuttuğunuz için kendinizle gurur duymalısınız.seni ve eşini içtenlikle kutluyorum ne mutlu size.darısı da bizim başımıza.inşallah oğlumuz da olsa kızımız da olsa sizinki gibi iyi kalpli düşünceli sevimli ve akıllı bir çocuk olur.sevgiler.aa unutmadan ayrıca onu bu kadar iyi tanıman ve detaylı anlatman çok hoşuma gitti inan.

    YanıtlaSil
  9. Alper'i tam da tahmin ettiğim gibi tarif etmişsin. Canım benim yaa. Bu çocuğu kimse üzmesin bu hayatta inşallah yolu hep açık olsun.

    YanıtlaSil
  10. Birden dank etti... "Çok güzel yazmış ama, kızım hakkında ben neler yazabilirim?"
    Neyse ki önümde koca bir yıl daha var - tüm sorulara şimdilik aklımda verdiğim cevapların doğruluğunu kontrol edeceğim.
    Eline sağlık, Alpere okulunda başarılar diliyorum!

    YanıtlaSil
  11. vallaha alevcim böğle kendini bilen kendini ayrıntılı şekilde ifade edebilen çocugunu iyi tanıyan annesi olduğu sürece alperin ben çokk başarılı ve özgüvenli bir birey olarak yetişeceğinden hiçç süpem yok

    bence alperinki sakinlik ve merhametinden geliyor yoksa bence ne istediğini bilen ve gerektiği yerde kullanabilen bir prenss

    ona tüm eğitim öğretim döneminde hayat okulunda hatta evlilik okulunda dahi koskoca başarılar diliyorumm


    çocuğun mayasındada vardır ama iyi eğitilmiş bir çocuk sevgi içindeki bir evden ve anne baba farkı ile çıkar


    sevgiler
    irem*lara

    YanıtlaSil
  12. Tuğbacım çok çokteşekkür ederim canım. mükemmel bir anne asla olamam ama çocuğumla hayatı paylaşmak yetiyor bana. Eminim sende anne olduğunda aynı duyguları yaşayacak ve yazacaksın. Sabırsızlıkla bekliyorum anne Tuğbayı .)

    Sinem üzülmemesi imkansız ama güçlü olursa kimse birşey yapamaz dimi ama :) Hem ben de varım burda :)))

    Hamdem; Eline kağıt kalem verildiği anda ilk cümleden sonra herşey akıyor. Ben bir başladım elde yazmaya yetmedi. Oturdum klavyenin başına :) Bir ara cevapla sende, hem pratik olur.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...