Cuma, Aralık 16, 2011

Fırında Sütlaç

Kocam çok sever sütlacı.
Hele fırında olursa...











Malzemeler


1,5 Litre süt
1 Bardaktan biraz az toz şeker {Bence şekeri kendi damak zevkinize göre ekleyin. Tatlıya düşkünseniz veya çok tatlı sevmiyorsanız tadına bakıp azar azar ekleyin.}
2 yemek kaşığı nişasta
Yarım çay bardağı pirinç

Yapılışı

Pirinçleri yıkayıp tencereye koyun. Üzerini biraz geçecek kadar su ekleyip pişirin. Pirinçleri süzüp sütü pirinçlerle birlikte biraz daha kaynatın. Nişastayı su ile karıştırıp yavaş yavaş tencereye ekleyin. Şekeri de katıp karıştırarak iyice pişirin. İsterseniz son aşamada vanilya ekleyebilirsiniz ama ben koymadım. Isıya dayanıklı fırın kaplarına boşaltıp tepsinin altına azıcık su koyun ve önceden ısıtılmış yüksek ısılı fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun

"İnsanlık için küçük, kocam için büyük bir adım"

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık Alev:) Cidden çok güzel gözüküyor:) Benim babam da çok sever sütlacı:) Afiyet olsun:) Mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  2. Benim kocişimde, oğlumda bayılır.
    Ellerine sağlık
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık Alevim:))
    bende sütlat sevenlerdenim....görüntü enfes:)))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...