Cumartesi, Nisan 06, 2013

DIY: Mutfak rafı, tel dolap, tabaklık vs...

Bloglar, Pinterest ve Instagram'da dolaşıyorsanız birbirinden renkli mutfaklara eminim onlarca kez rastlamışsınızdır.
O kadar güzel tabaklar, kupalar, kaseler, sütlükler, kahve takımları var ki hepsini almak istiyor insan!
İyi tamam bütçemiz elverdiği kadar alalım da nereye koyacağız bunları!
Ki bizim mutfağımız gayet büyük ama yine sığamayınca sığamıyor işte insan!
Hem o kadar güzel şeyi dolap içinde saklamak pek mantıklı değil diye düşünürken bu iki güzel fotoğrafa rastladım.



1. fotoğraftaki ürün İkea'nın tabak rafı. Kupalar için gayet uygun ama bana çok dar geldi. Arka kısmının boş olması da içime sinmedi. Sonra başka bir online alışveriş sitesinde 2. fotoğraftaki ürüne rastladım ve çok beğendim. Fiyatı biraz tuzluydu! Dörtyüzküsür liraydı yanlış hatırlamıyorsam. Eşime fotoğrafı gönderdim ve çok beğendim alayım mı diye sordum. O da -ben sana bunu yaparım diye cevap verince boş verdim.
Eşim akşama ölçüler nasıl olsun, bunun aynısını mı istiyorsun, çekmeceleri olsun mu diye ciddi ciddi sorunca açıkçası önce panikledim! Beceriklidir ama yapabilir mi acaba diye tereddüt ettim. Ama o kadar hevesliydi ki peki dedim ve model üzerinde istediklerimi anlattım. Çekmeceler gereksizdi benim için. Derinlik ve yüksekliklere karar verince beklemeye koyuldum.



1-2 gün sonra eve geldiğimde böyle bir manzarayla karşılaştım. Ayakkabılığa benzeyen bir şey olmuştu! Hayal kırıklığına uğradım.

Ama sonra eşim önce ham mdf'yi zımparaladı. Kenarlarını ovalleştirdi. 2 kat dolgu verniği sürüp her kattan sonra yeniden zımparalayıp selülozik mat boya ile boyadı. English Home'un yatak başlarındaki hasırları çok beğendiğimi söyleyince arkasını ahşap seperatör denen hasır malzemeyle kapladı. Ahşap seperatör rulo şeklinde satılıyormuş. Islatıp uyguluyorsunuz kuruduğunda bu sayede gergin oluyormuş. Son olarak başına ham taç takıp yeniden boyayınca ortaya çok güzel bir raf çıktı.



Anneannelerimizin evlerinde olan tel dolapların modern bir versiyonu oldu...



DIY yani Kendin yap projelere meraklıysanız kolayca sahip olabilirsiniz böyle bir rafa.
Marangozlardan ve mobilyacılardan bu tarz ürünleri çok rahat bulabilirsiniz.
Bizim rafın ölçüleri; Derinlik 25 cm, Genişlik 80 cm, Yükseklik 90 cm.

Bu rafın yerine monte edilmiş, boş halini görüyorsunuz şu an.
Birbirinden sevimli tabaklar, kupalar ve aksesuarlarla bu yazıya daha detaylı görseller ekledim.
Merak ediyorsanız buna da bakabilirsiniz.

7 yorum:

  1. hemen anneme anlatıyorum bunu çok güzel olmuş güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık.çok güzel bir fikir olmuş.

    YanıtlaSil
  3. evet harika bende yapacağım hanım istiyor isterse yaparız.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...