Cuma, Eylül 20, 2013

Lateral Epikondil & Tenisçi dirseği hastalığı

Bir süredir "Tenisçi Dirseği" diye bilinen Lateral Epikondil hastalığıyla boğuşuyorum.
Sağ kolumda önce hafif uyuşmalar oldu, ardından da bir türlü geçmek bilmeyen ağrılar başladı.
Telefonu bile tutarken zorlanınca soluğu Romatem'de aldım.
Lateral Epikondil teşhisi kondu ve 3 hafta ilaç + 5 seans fizik tedavi ile birlikte kol kasını rahatlatmak için dirseklik kullanmaya başladım. Günde 3 kez buz kompresi ve elimi kuvvetlendirmek için 1 kg'lik dambıl ile yine günde 3 defa egzersiz yaptım. İlaç ve fizik tedavim bitti. Buz kompresini sadece akşamları yapıyorum artık. Egzersizlere ise yılbaşına kadar devam edeceğim.



Ağrı nerede olursa orada atıyor insanın kalbi.
İlk hafta çok zorlandım ama ilaçlar fayda ettikçe toparlamaya başladım.
Sol elimi kullanmaya çalışıyorum genelde ama çok zorluyor bu beni!
Klavyede biraz yazı yazınca, ütü, cam vs de hemen kendini belli ediyor ağrı.
Ben buradayım diyor yani!!
Doktor ve fizyoterapistim kendimi yormamamı, yeniden tekrarlama ihtimalinin yüksek olduğunu söylüyor.
Ağır taşımıyorum sağ kolumla ama nadasa da bırakamıyor ki insan.

Siz siz olun elinizin, kolunuzun kıymetini bilin...

Lateral Epikondil nedir?

Dirseğin dış tarafında ön kol, el bileği, ve parmak kaslarının yapıştığı bir alan vardır. Buna lateral epikondil adını verilir. Dirsek eklemine, el bileğine veya parmak eklemlerine gelen zorlamalar bu kasların yapışma yeri olan lateral epikondilde ağrı ve hassasiyete yol açar. Bu hastalığa, halk dilinde tenisçi dirseği adı verilir ama hastaların büyük çoğunluğunun tenisle bir ilgisi yoktur.

Sebepleri nelerdir?

Ağır eşya taşıma, çanta taşıma, tornavida kullanma, tenis ve golf gibi el bileğini zorlayan sporlar, düşmeler, tenisçi dirseğinin en önemli sebepleridir.

Teşhis:

Lateral epikondilde ağrı ve hassasiyet vardır, el bileğinin dirençli hareketlerinde lateral epikondilde ağrı olur. Teşhis oldukça kolaydır. El bileği ekstansiyonuna direnç uygulanırsa ağrı olur.

Tedavi:

Dirsek ve el bileğinin tekrarlayıcı ve zorlayıcı hareketlerinden kaçınmalıdır. Ağrı kesiciler ve pomadlar kullanılır. Hastalığın evresine göre soğuk ve sıcak uygulamalar yapılır. El bileği ve dirseğe splint ve bandaj uygulanabilir. Hastalık kronikleşir ve tedavilere cevap vermez ise fizik tedavi uygulanır. Fizik tedavi ön kola yapılacak mobilizasyon egzersizleri ile birlikte yapılır. Çok nadiren cerrahi müdahale gerekebilir.

1 yorum:

  1. Alevim çok geçmiş olsun. Acil şifalar dilerim, sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...