Çarşamba, Ekim 30, 2013

Benim Dünyam

Uğur Yücel, Beren Saat, Ayça Bingöl, Hazar Ergüçlü, Melis Mutluç ile Turgay Kantürk’ün başrolünü oynadığı "Benim Dünyam" filmine gittik dün akşam.
2005 Hint yapımı Black filminden uyarlanmış...
Bir çok yerde, izleyici yorumunda filmin çalıntı olduğu yazılmış.
Maalesef uyarlamanın ne demek olduğunu bilmiyoruz hala!!
Adamlar filmin tüm haklarını satın almış ve Türk versiyonunu çekmişler bu kadar basit!
Hikayenin özüne bağlı kalmışlar ve sahnelerde değişiklik yapma gereği de duymamışlar.
Tıpkı Doktorlar, İntikam, Med Cezir vs diziler gibi...
Beğenirsiniz, beğenmezsiniz ama bu çalıntı oldukları anlamına gelmiyor!!
Ben orjinalini izlemedim henüz ama ilk fırsatta seyretmeyi düşünüyorum.

1950’li yılların Büyükadası’nda, iki yaşındayken geçirdiği rahatsızlık nedeniyle hem kör hem sağır kalan, dünyası tamamen "siyah" Ela ile engelli ablasını kaybettikten sonra kendini amâ çocuklara adayan Mahir Hoca'nın çarpıcı öyküsünü anlatıyor film.



Filmde Ela'nın çocukluğunu oynayan Melis Mutluç'un performansını çok beğendim.
Fedakar anne rolünde Ayça Bingöl yine hayranlık uyandırıcıydı.



Beren Saat ise beklentilerimin üstünde bir oyunculuk sergilemiş.
Gözleri görmeyen ve duyamayan Ela'nın tüm travmalarını, karanlık dünyasını çok güzel aktarmış beyazperdeye.

Bize göre oldukça duygusal bir filmdi Benim Dünyam.
Ertesi gün bile başımız ağrıdı bizim!
Şükredecek ne çok şeyimiz olduğunu bir kez daha yüzümüze çarptı.
Mutlaka izleyin, izleyin ki Türk Sineması daha çok yol alsın...

6 yorum:

  1. Ben filminn fragmanını izledim ve şok oldum cidden. Black'i daha önce izlediğim için tüm sahneleri ezberledim. Bu film bence uyarlama değil bildiğin taklit olmuş. Her sahne tıpatıp aynı görünüyordu fragmanda. Öğretmenin tipini bile benzetmeye çalışmışlar saç sakal karışık . Uyarlama dediğin de en azından bir kendine birşeyler katarsın. Direk taklide girdiği için,asla izlemeyi düşünmüyorum bu filmi. Türklerin taklitçiliğinden bıktım artık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanda keşke filme bağlı kalınsaydı diye tartışmalar çıkardı bence..

      Sil
  2. Şükredecek o kadar çok şeyimiz var ki ... Filmi sadece afişlerinden görmüştüm, uyarlama olduğunu bilmiyordum

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...