Salı, Aralık 24, 2013

Bardakta Tiramisu

Benim gibi kahve delisi iseniz eminim siz de Tiramisu'yu seviyorsunuzdur.
Ben genelde kakaolu pasta tabanı ile yapıyorum ama bu defa Hünerli Bayanlar blogunda gördüğüm "Bardakta Tiramisu" tarifini denedim.
Diğerine göre yapımını ve sunumu daha pratik buldum.



Malzemeler (8 kişilik)

16 adet kedi dili bisküvisi, 3,5 bardak süt,  2 çay bardağı şeker, 1 çay bardağı un,  2 yumurta sarısı, 2 tatlı kaşığı mısır nişastası, 1 paket vanilya, 1 Ppket labne peyniri, 1 su bardağı sıcak su, 1 yemek kaşığı Nescafe, 1 tatlı kaşığı şeker.



Yapılışı 

Süt, un, şeker, nişasta ve yumurta sarılarını, orta ısıdaki ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Karışım kaynamaya başladıktan sonra 1 dk daha pişirip, ocağı kapatın. Muhallebi sıcakken, vanilya ve labne peynirini ekleyip, biraz karıştırın. Karışımı ılınmaya bırakın.



1 Yemek kaşığı kahve ve 1 tatlı kaşığı şeker ile hazırladığınız kahveyi de ılınmaya bırakın. Kedi dillerini ikiye bölün, bisküviyi hazırladığınız kahveye batırıp çıkarın ve kaseye koyun. Bisküvinin üzerine, 2 yemek kaşığı kadar krema koyun.



Kremanın üzerine yine ikiye bölüp, kahveye batırdığınız bisküvileri dizin. Tekrar krema ekleyin. Kapların üzerini örterek, en az bir gece buzdolabında dinlendirin. Servis edeceğiniz zaman, çay süzgeci ile üzerlerine kakao serpin. Ben kalp şeklinde süslemeyi tercih ettim.

Bardakta Tiramisu şık sunumuyla kahve keyfinize eşlik etmeye hazır!
Afiyet olsun 

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Şık bir sunum için iyi fikir:)
    Blogunuzu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...