Cuma, Haziran 20, 2014

Coca-Cola'nın içinde olanlar ve olmayanlar

Çoğumuz Coca-Cola’yı severek içiyor olsak da sağdan-soldan duyduğumuz kimi söylentiler kulağımıza çalınmıyor değil. “Coca-Cola’ya rengini vermesi için böcek kullanıyorlar” diyeni mi istersiniz, “Bağımlılık yapıyor” veya ”İçinde alkol var” diyeni mi. Hatta Coca-Cola’da fare kanı ve fare zehri kullanıldığını söyleyenler bile var.
Bunlar iç açıcı söylentiler olmadığı gibi bir yandan da dayanakları yok. Hatta kaynakları bile belirsiz. Bu sebeple kafamı oldukça kurcalayan bu söylentilerin aslı astarı var mıdır diye merak ettim ve cevaplarını araştırmaya koyuldum. İlk baktığım şey de Coca-Cola’nın içinde neler olduğuydu ve araştırmaya başlar başlamaz cevaplara erişebildiğim bir kaynak buldum.
İşte Coca-Cola’nın içindekiler:
Su, şeker veya fruktoz-glikoz şurubu, karbondioksit, renklendirici olarak karamel, asitliği düzenleyici olarak fosforik asit, doğal aroma vericiler ve kafein. 


Gördüğünüz üzere basit bir Google aramasıyla Coca-Cola’nın içindekilere ulaşmak mümkün. Bu arada etiketinde de yazıyormuş içindekiler.
Bu arama beni, yazının sonraki bölümlerinde bulduğum bilgilerin kaynağı olan ve bizler gibi kafasında soru işareti olan, merak eden kişilere sorularının cevaplarının verildiği “Merak Ettim” sitesiyle tanıştırdı. Şişedeki etikette ve internette bulduğum cevabı burada bir kez de ilk ağızdan dinleme fırsatı buldum.



#MerakEttim: Coca-Cola'nın içinde neler var? paylaşan: cocacolaturkiye
Aradığım cevabı “Merak Ettim”de bulduktan sonra kafamdaki diğer soru işaretleri için de bu sitenin harika bir kaynak olduğunu gördüm. Benim gibi pek çok insanın daha önce sordukları sorular ve onlara verilen cevaplar arasında dolaşmaya başladım. Ve yazının başında bahsettiğim tat kaçıran çoğu sorumun yanıtları oradaydı! Mesela Coca-Cola’ya rengini veren şey böcek veya namı diğer cochineal değilmiş. Coca-Cola’ya rengini verenin renklendirici karamel olduğu gayet açık bir şekilde belirtilmiş. Yine aynı şekilde fare kanı, fare zehri de, tabii ki, sağda solda duyduğumuz gibi Coca-Cola’da olan şeyler değillermiş. Hatta alkol olmadığını gösteren raporları da paylaşmışlar.

Bu soru ve cevap denizinde dolaşırken fark ettim ki sanırım cevabı en çok merak edilen soru Coca-Cola’da alkol olup olmadığı. Belki yüzlerce kişi merak edip sormuş. Coca-Cola çalışanları da bıkmadan, usanmadan, soruyu soran herkese tek tek cevap verip Coca-Cola’da alkol bulunmadığını, raporları ile ortaya koymuşlar.
Açıkçası ben bu cevaplardan gayet tatmin oldum. Eğer sizin de kafanızda benim gibi Coca-Cola hakkında sorular varsa, uzmanların ve Coca-Cola çalışanlarının hazırladığı cevapların bulunduğu “Merak Ettim” sizin için çok faydalı bir kaynak olacaktır. Hatta dilerseniz siz de Coca-Cola ile ilgili sorularınızı sorup merak ettiğiniz her şeyin cevabını bulabilirsiniz.
Umarım sizler için faydalı olur.
Bir boomads advertorial içeriğidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...