Salı, Ekim 20, 2015

Gezi notları; Bodrum'dan Datça, Marmaris ve Fethiye

Tatil biteli çok oluyor ama okullar açıldı, eşim ameliyat oldu derken gezi notlarını yazmaya ancak fırsat bulabildim.
Biz yaklaşık 5 yıldır yaz tatillerini Didim'deki yazlıkta geçiriyoruz.
Benim ve eşimin izni 1'er ay olduğu için yakınımızdaki yerleri günü birlik ya da 1-2 gün konaklamalı gezmeyi çok seviyoruz.
Çeşme ve Bodrum'u çok sevdiğimiz için her yaz mutlaka 2-3 kez gidiyoruz.
Bu defa günübirlik Bodrum ve Çeşme gezilerine ek olarak Datça, Marmaris ve Fethiye'ye gittik.

Böyle gezilerin tadı tek başına değil anlaşabildiğin arkadaş-aile gurubu ile çıkıyor bence.
Biz eşimin kız kardeşi, eşi ve kızlarıyla birlikte 6 kişilik güzel bir grup oluşturduk.

Didim'den yaklaşık 70 dk'da Bodrum'a vardık.
Feribot ile Datça'ya gidecektik ama rezervasyon yaptırmadığımız için sabah 9:30'daki ilk feribotta yer kalmamıştı. Biz de 11:15’deki feribota bilet alıp önce kahvaltı ettik sonra da mini bir liman turu yaptık.
Eğer Bodrum'dan feribotla Datça'ya gitmek istiyorsanız online olarak bodrumferibotu.com 'dan rezervasyon yapmanızı öneririm.
2015 yazı için bilet fiyatları 105 TL otomobil (1 yolcu dahil) + kişi başı 20 TL olarak ücretlendirilmişti. Yolculuk ise yaklaşık 1 saat 45 dk sürüyor.



Biz feribotu beklerken limanda biraz dolaştık ve bende bol bol fotoğraf çektim.









Bodum'a onlarca kez gittim ama Tarihi Yunuslar Pastanesi'ne yolum hiç düşmemişti.
Nasıl böyle bir hata yapmışım bilmiyorum ama oldukça taze, bol çeşitli, lezzetli pasta, kurabiye ve poğaçaları var. Biz limana inen caddedeki şubeye uğradık.
Pastalar o kadar lezzetliydi ki fotoğraf makinesini çıkarıp çekmeyi bekleyemedik!
Cep telefonuyla yeterince şahane görünmüyor ama "nefistiler".
Benim favorim tabi ki çilekli rulo pasta oldu!

1 saat 45 dk'lık yolculuğun ardından Datça'ya vardık.




İlk durağımız tabi ki Eski Datça oldu.
Can Yücel'in evinin de olduğu Can Yücel Sokak da dahil mini bir tur attık Eski Datça'da.



Gezmekten yorulunca Datça'nın meşhur Bademli Kahvesini içmek için mola verdik.
Sütle pişen ve bal ile servis edilen bademli kahveyi biz çok sevdik. Fiyatı 5 TL'ydi.

Hava epey sıcak olduğu için kendimizi Palamutbükü'nün buz gibi sularına bıraktık.
Palamutbükü'nün taş plajı var ve su resmen "buz " gibiydi.
Ben ba-yıl-dım...
Hem derin, hem berrak hem de bunaltan sıcak yaz günleri için şahane bir serinlik!
Çocuklu aileler biraz zorlanabilir ama biz çok keyif aldık.



Datça'dan sonra Marmaris'e geçtik. Marmaris oldukça gelişmiş, tam bir metropol olmuş.

Karnımız epey acıkmıştı ve Marmaris'te çok meşhur olan Mavi Pide'ye gittik. En çok da tahinli ve ballı-muzlu pidesi tavsiye ediliyordu. Biz masaya bir kaç çeşit pide söyleyip farklı lezzetler tattık.



Benim tercihim közlenmiş patlıcan ve kaşarlı olan pideydi. Fiyatı 14 TL



Elmalı tarçınlı ve ballı-muzlu pide'de epey enteresan geldi bize. Onun fiyatı da 15 TL



Benim favorim ise tahinli-ballı pide oldu.
Mutlaka deneyin derim. Onun fiyatı da 15 TL'ydi.

Bol bol yüzmüş, gezmiş, karnımızı doyurmuş ve oldukça yorulmuştuk!
Saat de akşam 8'i geçmişti.
Kalacak yer aramaya koyulduk ve 1-2 başarısız denemeden sonra tam istediğimiz gibi bir yer bulduk.



Pınar Bungalow Orhaniye'de, Kız Kumu Plajına bakan oda + kahvaltı şeklinde hizmet veren çok cici bir yer. Biz akşam gittiğimiz için manzaranın farkına varmamıştık.



Sabah uyandığımızda bu şahane manzarayla karşılaştık ve mest olduk tabi ki...
Tesisin deniz kenarında plajı da mevcut ama biz deniz keyfini Fethiye'ye bıraktık.



Fethiye'ye evlendiğimiz ilk yıllarda gitmiştik.
Ölüdeniz'de denize girip ufak bir piknik yaptık.
Manzarayı ve paraşütleri izledikten sonra yine düştük yollara...



Fethiye'de bulunan eski bir Rum köyü Kayaköy...



Fethiye'de Likya döneminden (M.Ö. 4yy) kalma tarihi kayalara oyulmuş kaya mezarları.
En güzel ve en görkemlisi ise Amintas.



Fethiye Marina'ya yukarıdan baktıktan sonra eve dönüş yoluna geçtik.

İki güne çok güzel anılar, anlar sığdırdık ve evimize döndük.
Benim aklımda kalan ama zamanın yetmediği Marmaris-Selimiye turunu ise 2016 yazına bıraktık.
Tavsiyelerinize açığım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...