Çarşamba, Ekim 27, 2010

Erkek Annesi Olmak!

İnsan var olduğu sürece hayaller ve seçimler de olacaktır muhtemelen…
Mesela ben…
Pembe panjurlu bir ev hayali kurmadım ama güzel bir ev, beni seven bir eş, huzurla çalışacağım bir iş istemişimdir hep…
Oldu da çok şükür!
Evlendikten bir süre sonra da “annelik” girmeye başladı düşlerime…
Kız mı yoksa erkek çocuk mu istiyorsun diyenlere “sağlıkla” gelsin yeter dedim ama erkek çocukların anneye olan düşkünlüğünü bildiğim için kalbimden “erkek” olsa diye geçirdiğimi de itiraf etmeliyim.
4. ay’da da öğrendim zaten bir oğlum olacağını…
Sevinç kapladı o anda içimi…
20 yaşında en ciddi flörtüyle evlenen bir kadının 23’ünde anne olması, çocuğuyla birlikte büyüyüp olgunlaşması keyifli bir süreçti…
Kızım olsa da aynı duyguları yaşayacağımdan kuşkum yok ama ben anneliğin “erkek annesi” olma kısmını biliyorum sadece…
Nerden çıktı derseniz bu yazı “kız anneleri” sayesinde derim size…
O kadar ballandıra ballandıra anlatıyorlar ki kız annesi olmanın ayrıcalıklarını benim gibi “erkek annelerine” de cevap hakkı doğuyor tabi!

*

Bir ebeveynin çocuğu için kız ya da erkek diye ayrım yapması mümkün değil ama ben kendi penceremden anlatmak istiyorum.
Aslında hem kız hem de erkek çocuğa sahip anneler daha güzel yapabilir bu ayrımı…
Tabi ortada bir “ayrım” var ise…
Bir anne, içinde büyütmeye başladığı anda dua etmeye başlar. ilk tekmesini hissettiği anda şükreder. Kucağına aldığı anda Yaradan’ın büyüklüğü karşısında hayrete düşer.
O anda yavrusunun kız ya da erkek olmasının bir önemi var mıdır sizce?
Belki zamanla başlar aradaki farklılıklar.
Mesela erkek çocukların annelerine kızların ise babalarına düşkün olduğu bilinir.
Kız çocuklarının daha erken yürüdüğü, konuştuğu, daha çabuk kavradığı iddia edilir.
Hatta kızların daha uyumlu, uslu ve sosyal olduğu erkeklerin ise gürültücü ve haşarı olduğu söylenir.
Mesela kızlar doğdukları andan itibaren annelerinin makyaj malzemelerine, topuklu ayakkabılarına, kokularına, giysilerine ortak olur.
Erkek anneleri bu konuda son derece rahattır ama babaların tornavidaları, matkapları koruma altına alınmalıdır mutlaka!
Kız çocukları sorgulayıcı olduğu için sürekli sorar ama erkeler incelemeyi seçtiği için gözden uzaklaştığı an tehlike çanları çalmaya başlar.
Mesela erkek çocuklar annelerine karşı özel bir şefkat duyar, koruyucu olur.
Babalarının izinden gitmek istese de önce annelerinin gözünün içine bakarlar.
Örnekler çoğaltılabilir ama o kısmı sizlere bırakıyorum.
Bana göre erkek annesi olmanın en güzel ve en önemli yanı bir erkeğin “ilk aşkı” olmaktır.
Büyük bir lütuftur bu bir kadın için…
Bunun kıymetini de en iyi biz kadınlar biliriz.
Zamanı geldiğinde onu başka bir kadınla paylaşmak belki de bu yüzden zor gelir kayınvalidelere…

*

Uzun zamandır taslaklarda bekliyordu bu yazı…
Bu yazıyı yazmama sevgili editörüm Enhar ile Twitter’da geçen bir sohbetimiz neden oldu.
Hadi bakalım erkek anneleri sarılın klavyelere de “erkek annesi” olmanın başka ayrıcalıkları neler biraz da siz anlatın!
Kız anneleri siz de sessiz kalmayın ama en çok hem kız hem de erkek annelerinin fikirlerini merak ediyorum ben.

1 yorum:

  1. Ben erkek çocuklarını seviyorum.
    Bence erkek annesi olmak acayip bir duygu olsa gerek.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...