Çarşamba, Aralık 18, 2013

Zeytinyağlı Yaprak Sarma

Çok sevdiğim ama yapmaktan korktuğum yemeklerden biriydi Zeytinyağlı Yaprak Sarma..
Annemde, kayınvalidemde çok güzel yapar.
Sararken yardım ederim ama pişirme ve iç harcını hazırlama konusunda pek deneyimli değildim.
Geçen bayram iş başa düşünce kolları sıvadım, pardon sıvadık!
Yaprakları eşim haşladı, ayırmayı Alperle birlikte yaptılar.
İç harcını hazırlaması, sarması ve pişirmesi ise bana ait!



Ben 20 cm'lik minik bir tencerede pişirdim.
Tencerenin altını maydanoz dalları (veya yaprak) ile döşedim.



Malzemeler

2 bardak pirinç
2 orta boy soğan
Yarım demet ince doğranmış maydanoz
4-5 yemek kaşığı domates suyu
Karabiber, kırmızı toz biber, nane, kekik (kekiği acılık vermesin diye ocaktan almaya yakın ilave edin)
Rendelenmiş et su tablet
Asma yaprağı (Ben kayınvalidemin pet şişede muhafaza ettiği yaprakları kullandım.) Salamura yaprak kullanırsanız haşlamaya gerek yok. Ilık suda suyunu değiştirerek 4-5 kez yıkadıktan sonra kullanabilirsiniz.

Yapılışı

Yaprakları kaynar suda 1-2 dakika haşlayın. Pirinçleri ve baharatları ilave edip 1 bardak su ile hafif pişirin. Sardığınız yaprak sarmalarını tencereye sıra ile dizip üzerine yuvarlak kestiğiniz limonları, 2 yemek kaşığı kadar zeytin yağını ve 1 bardak sıcak suyu ekleyip kısık ateşte pirinçler yumuşayana kadar pişirin. Arada kontrol ederseniz kendi sevdiğiniz kıvamda pirinçler diri, orta veya çok pişmiş olarak pişirebilirsiniz. Pirinçler istediğiniz kıvamda pişmezse arada su ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...