Pazartesi, Haziran 27, 2016

Vişneli Crumble

Instagram'da ve bloglarda sık sık gördüğüm bir tatlıydı bu Crumble.
Elmalısı, şeftalilisi ve vişnelisi çok popüler.
Arka bahçemizdeki vişne ağacı iki kiloya yakın meyve verince bu tatlıyı denemek şart oldu!

Özellikle iftar sonrasına çok yakışan bir lezzet.
Hala denemeyen varsa şiddetle tavsiye ederim.
Ben en kısa zamanda şeftalili versiyonunu da yapmak istiyorum..

Malzemeler oldukça az, yapımı da çok pratik...
 

Malzemeler: 150 gr tereyağ, 150 gr un, 50 gr toz şeker, ceviz içi, 2 yemek kaşığı pudra şekeri ve vişne.

Yapılışı: Vişnelerin üzerine pudra şekerini serpip pişireceğim fırın kabınada biraz beklemeye aldım. Tereyağını ufak parçalara bölüp üzerine un ve şekeri ekleyip iyice yoğurdum. Topak topak bir hamur elde ettim. Hamurları vişnelerin üzerine yerleştirip 180 derecede üzeri kızarana kadar (yaklaşık 20-25 dk) pişirdim.



Hafif ılındıktan sonra sade dondurmayla servis ettim.


Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. nefis olmuş çok severim eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Şeftalili de deneyeceğim ilk fırsatta :D

      Sil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...