Salı, Kasım 28, 2017

Okulistik 5.Sınıf Argümanları

Eğitim sisteminin her gün yenilenmesinin ve gelişmesinin veli olarak beni derslere yardımcı olma noktasında ciddi anlamda yorduğunu fark ettim. Çocuğum henüz 5.Sınıf öğrencisi olduğundan derslerden çok çabuk sıkılıyor. Yalnız bırakıp destek olmasam ya ders çalışmayacak ya da ders çalışıyor gibi görünüp konu araştırma bahanesiyle bilgisayarda oyun oynayacak. İnternetten ders çalışmasını söylesem nasıl takip edeciğimi bilemiyorum. Yararlı ve zararlı milyonlarca içeriğin bulunduğu platforma çocuğumu yönlendirmekte pek güvenli gelmiyor. Dolayısıyla dersleri internetten önce benim dinlemem daha sonra çocuğuma anlatmam gerekiyor dedim ve başladım araştırmaya. Bir gün yine 5.Sınıf konu anlatımları dinlerken yetişkin bir birey olarak benim bile dikkatimi çeken Okulistik ile tanışmam tam olarak böyle oldu. Başlangıçta güvenemeyip dersleri yalnızca ben dinledim. Daha sonra video, görsel ve animasyonlarla hazırlanan dersler ciddi anlamda ilgimi çekti ve bunu bir şekilde en güvenilir hale getirerek çocuğuma izletmeliyim dedim. Sistemde gezinirken veli girişini görmem benim için dönüm noktası oldu. Tabletimden ya da telefonumdan ücretsiz bir şekilde çocuğumun sisteme girip girmediğini, görüntülediği içerikleri, uyguladığı testleri takip etmeye başladım. Her şeyden önce artık içim çok rahat. Bilgisayarı ya da tableti çocuğuma güvenle verebiliyorum. Çünkü veli giriş sistemiyle gerçekten ders çalışıp çalışmadığını ve başarı durumlarını online takip edebiliyorum.



5.Sınıf konu anlatımları materyallerinin MEB uyumlu olması haliyle okul başarısını da beraberinde getiriyor. Okula yardımcı kaynak olarak yeterli olduğunu düşünüyorum. En azından ben yalnızca bu siteyi kullanıyorum. Zaten materyalleri ve içerikleri görüntüleme sayısıyla derslerdeki başarı artışının paralel ilerleyişini gözlemlemek uzun sürmüyor. Benim dikkatimi çeken en önemli kısımlardan biri konu içerikleri oldu. Yalnızca 5.Sınıf konu anlatımları olduğunu düşünürken Etkinlikler, Konu Testleri ve Ödevler kısmının da olduğunu gördüm. 5.Sınıflar için konu anlatımı bölümünde Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen ilimleri, İngilizce, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri bulunuyor. Konu anlatımlarından sonra konunun pekiştirilmesi için etkinlikler tasarlanmış. Öğrenci Konu anlatımını dinleyip etkinlikleri yaptıktan sonra konu testlerine geçerek kendini test edebiliyor. Kısacası bir öğrencinin ihtiyacı olan tüm içerikler sistemde mevcut.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...