Cuma, Aralık 22, 2017

Kabak spagetti

Popüler tarifleri denemeyi seviyorum sanırım!
Ya da sosyal medyada o kadar çok karşıma çıkıyor ki tadını merak ediyorum :)
Kabak spagettiyi deneyenler makarnaya rakip olacağını söylediği için bende dayanamayıp pişirdim.
Alper içinde hiç makarna yok mu yani diyerek büyük bir hayal kırıklığı yaşadı ve tadına bakmayı reddetti ama ben fena bulmadım!
Bir makarna asla değil ama çok pratik, hafif ve güzel bir tarif.
Diyette olanlar çeşitlilik açısından deneyebilirler.

Kabak spagettiyi araştırırken karşıma çiğ, haşlama ve soteleme gibi bir çok farklı pişirme yöntemi çıktı. Makarnaya daha yakın olacağını düşündüğüm için ben haşlamayı tercih ettim.





Malzemeler 

3 – 4  spiral rendelenmiş kabak
1 bardak domates suyu
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, kekik
Peynir veya kaşar

Yapılışı: Spiral rendelenmiş kabakları tuzlu kaynar suda 1-2 dk haşladım. Sularının süzülmesi için süzgeçte beklettim. O arada üzerindeki sosu hazırladım.

Sos için; tavada sarımsakları zeytin yağında soteleyip domatesleri ilave ettim. Tuz, karabiber ve kekik ile tatlandırdım. Evde yağsız peynir vardı biraz da ondan ekledim. Peynirler eriyince kabakların üzerine sosu koydum.
Sonra da afiyetle yedim :D
Bir daha yapar mıyım?
Evet...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...