Cuma, Aralık 11, 2020

Dutch Baby 'pofuduk yumurta'

Bengi Kurtçebe'nin tarifleri bizim damak zevkimizeçok hitap ediyor. Bu defa "Dutch Baby" denen pofuduk yumurtayı denedim.

Dolapta ne varsa kullanarak kendi damak zevkinize göre hazırlayabileceğiniz pofuduk bir omlet tarifi. 
Malzemeler: 4 yumurta, 1/2 bardak süt, 4 çorba kaşığı un, 1 çay kaşığı tuz, pul biber, karabiber
İçine; rende kaşar peyniri, tel peyniri, doğranmış sosis - salam ve tereyağı.

Yapılışı: Fırını önceden 220 derecede içinde pişireceğiniz fırın kabı (borcam) ile 10 dakika ısıtıp, o arada karışımı hazırlıyoruz. Yumurta, süt ve unu topaklanmadan güzelce çırpıyoruz. Tuz, pul biber, karabiber ekleyip yeniden karıştırıyoruz. Borcamı fırından alıp tereyağı ile yağlayıp yumurtalı karışımı içine koyup 5-6 dakika fırında ön pişirme yapıyoruz. Üzerine mutfakta ne varsa ben sosis, salam, kaşar ve tel peynir koydum. Sucuk, pastırma vs de çok yakışır. Yumurtaların üzerine diğer malzemeleri yerleştirip 10-15 dk daha pişiriyoruz. Önce kabarıyor fırından çıkarınca iniyor, puf puf oluyor :)

Şimdiden afiyet olsun...

Tarifin videosu da burada...

2 yorum:

  1. ben tencerede yapıp pişirirken kapağını kapatıyorum çok güzel kabarıyor

    YanıtlaSil
  2. Süperrr.. Öyle de denerim :)
    Teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...