Pazar, Aralık 11, 2022

Hasır avize yapımı

Uzun zamandır güncel bir yazı eklememişim buraya!
Özlemişim...

Bu aralar oğlumun okul hayatı için İstanbul - İzmit arasında yeni bir yaşam kurmakla geçiyor günlerimiz. Üniversiteye giden oğlumuz için eşimle birlikte keyifli bir öğrencilik geçirebileceği bir ev döşemeye çalışıyoruz. Ulaşılması kolay ve hızlı olduğu için çoğu eşyayı İkea'dan alıp kendimiz büyük bir keyifle kurduk. Bazı aksesuarları da evde bulunan malzemelerle kendim yapmak istedim.

Bunlardan ilki oğlumun bebeklik avizesini dönüştürdüğüm bu hasır lamba oldu.
Evde daha önce ayna yapmak için aldığım doğal rafya iplerden vardı onları da değerlendirmiş oldum.
Malzemeler: Abajur şapkası, doğal rafya ip, jüt hasır ip, hasır kağıt ip, (pazardan veya hobi marketlerden alabilirsiniz), sıcak silikon, ucu duylu halat sarkıt (Koçtaş'tan 50 TL'ye aldım).
Eski metal abajur şapkasını doğal rafya iplerle tellerin arasından geçire geçire sardım. Arada düğüm atarak sabitledim. Bitiş noktalarında sıcak silikon kullandım. 
Tepe kısmında kağıt torbaların tutma saplarını kağıt iple sarıp halka haline getirdim ve sıcak silikonla yapıştırdım.
Ucu duylu halat sarkıtı tepe kısmından geçirdim.
Dik kısımları hasır ve kağıt iplerle tamamen akışında gelişigüzel sardım.
Yapımı 4-5 saat sürdü ama sonuç bizi çok memnun etti. 
İleride rustik bir ampul ile değiştirmeyi düşünüyorum. 
Umarım size de ilham olur.

2 yorum:

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...