Perşembe, Mayıs 28, 2020

Alfredo Soslu Mantarlı - Tavuklu Fettucine Makarna

İlk kez denediğim, oldukça lezzetli bir makarna oldu bu mantarlı, tavuklu Fettucine Alfredo. Krema, tavuk ve mantarı bir arada buluşturan acayip lezzetli bir makarna.

Mutlaka deneyin...


Malzemeler: Jülyen doğranmış 1 ad tavuk  göğsü, 400 gr mantar, 2 pk çiğ krema, karabiber, tuz, 1 pk Fettucine makarna (500 gr), 1 soğan, 1 diş sarımsak, 1 su bardağı rendelenmiş kaşar veya parmesan peyniri.


Yapılışı: Makarna çok çabuk piştiği için tarife önce sosu hazırlayarak başladım. Jülyen tavukları tuz ve karabiber ile harmanlayıp derin bir tavada soteledim. Tavukları ayrı bir kaba alıp aynı tavada tereyağ-sıvı yağ karışımında küp küp doğradığım soğanları ekleyip güzelce soteledim. Üzerine mantarları ilave edip mantarlar suyunu salıp çekene kadar kadar kavurdum. Sarımsakları ekleyip 1-2 dakika daha pişirip kremayı ekledim. Biraz krema ile pişirdikten sonra üzerine rendelenmiş peynir ve son olarak tavukları ilave ettim. Tuz ve karabiber katıp tüm malzemeler birbirine karışıncaya kadar 4-5 dk daha pişirdim. 

Bu arada makarnayı tuzlu ve zeytinyağlı suda paketin üzerinde yazan süreye göre haşladım. Ardından sos ve makarnayı buluşturup 5 dk dinlendirip sıcak sıcak servis ettim.

Evdeki herkes çok beğendi.
Denerseniz afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...