Pazartesi, Haziran 02, 2008

Nike' tan çöp ayakkabı

Ayakkabının beyazlığına bakıpta yanılmayın. Tamamen çöpten imal edilmiş olan bu ayakkabının tamamı imalat artıklarından, bağcıkları ve ayakkabı kutusu ise geri dönüşümlü materyalden yapılmış.

Nike’ın geri dönüşümlü malzemeden ürettiği çevre dostu basketbol ayakkabısı, tasarım açısından bence falsosuz.




“Trash Talk” isimli bu ayakkabı da bakın nelerden üretilmiş.

- Fabrika zemininden geri dönüştürülen üst kısım, deri ve sentetik deri karışımı.
- Ayakkabının orta tabanı fabrika artığı köpükten yapılma.
- Alt tabanda, çevreci kauçuk ve Nike Grind materyalleri kullanılmış.
- Phonenix Suns renklerindeki bağcıklar ve ayakkabının içindeki yumuşak yerler yine çevre dostu malzemeden yapılma. Ayrıca ayakkabı kutusu geri dönüşümlü kartondan.

Son yıllarda özellikle büyük firmaların geri dönüşüme önem vermesi çevre bilinci açısından çok önemli bence. Tebrikler Nike'a...



Bu fotoğraftaki Nike cicilerde benim son alışverişim. Daha giyemedim ama kutuda olması da yetiyor bazen :)

Kaynak: Ntv

9 yorum:

  1. Gerçekten de çok güzel bir katkı...Örnek bir davranış.Fakat firmaların son zamanlarda doğayı ve çevreyi kullanarak prim yapmaya çalışması da çokça rahatsız ediyor beni. İçten olduklarını pek düşünmüyorum...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. :) Peki bu ayakkabıyı giymek ayaklarımız açısından sağlıklı mı acabaa? :) Senin siyah ciciler de pek hoşmuş canııımm. Yazık onlara. Dolabı beklememeliler bence.:)

    YanıtlaSil
  3. Bir derin masalı; haklısın ama bu da birşey bence, reklam yapıyor olsalarda umut verici :)

    Sinem, sağlık açısından bir sakıncası bulunduğunu sanmıyorum. Tamamen ayrıştırılarak hazırlanıyor ama mide bulandırıcı olabilir :p

    Giyicem ama bakalım ne zaman :)

    YanıtlaSil
  4. ben bunun doğru olabileceğine pek inanmıyorum.sonuçta pahalı ve kalitesi yüksek ürünler.bence prim yapmak adına bu furya çıktı.yoksa kalite aynımı olur geri dönüşüm olunca bilmiyorum .ammmaaan anlamadım işte amasenin papiler çok güzel sinemin sözünü dinle dolapta bekletme!!!

    YanıtlaSil
  5. Sihirli Eller; bekletmek istemiyorum ama sıra gelmedi bir türlü :p

    YanıtlaSil
  6. nike'i tebrik ediyoruz. böyle projeler gerçekten çok öenmli her firma aynı duyarlılığı göstermeli

    YanıtlaSil
  7. Çocukla Çocuk; haklısınız. Keşke ve inşallah diyelim.

    YanıtlaSil
  8. spor ayakkabı deyınce nıke derım. ama bu 5 6 senedır modellerını hıc begenmıyorum. daha dogrusu kalıtesını. yapıstırmak ıcın kullandıkları yapıskanlar bıle tasmıs vzazıyette satıyorlar. yanı magazasında satılmasa cakma dıycem ama o da dgıl. bu arada ben bu sıyahı gecen sene almıstım. bu sene serce parmak hızasının ust kısmı yırtıldı.. ondan bı daha bu model almıcam. gel gor kı cok rahat hele ayak seklını alınca ayakkabı oldugunu bıle unutuyosun..

    YanıtlaSil
  9. Yasss, bende tam tersi Adidas derim ama böyle oldu bu sefer. Fotoda çıkmamış ama bu klasik siyahlardan değil, üzeri delik deşik, bol havalandırmalı. O yüzden aldım, yazın rahat olur diye ama eşimde laciverti vardı. Onunda burnu açıldı, pek sık giymem bende idare eder heralde :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...