Salı, Nisan 07, 2015

Hangi Pişik Kremini Kullanmalıyım?

Pişik oluşumu, doğumdan itibaren en çok karşılaşılan sorunlardan bir tanesidir herhalde. Genel olarak bebek bezinin cilte yarattığı kuruma ve tahriş nedeniyle oluşan pişik yüzünden bebekler hem acı çekmekte hem de bebek bezini yadırgamaktadırlar. Ben de baktım ki bebek bezi kullanmaktan kaçış yok, mutlaka kullanmak durumundayım, o zaman bebeğimin pişik olmasını engellemek yada pişik olduğunda nasıl en hızlı şekilde tedavi ederim diyerek başladım Bepanthol, Sudocrem, Desitin vs adını bildiğimpişik kremlerini araştırmaya. Bu yazı ile de araştırmalarım sonucunda ne bulduğumu sizlere anlatmak ve en azından benim kadar farklı sitelere girip vakit harcamadan, pişik kremleri ile ilgili bazı bilgileri karşılaştırmalı olarak tek bir alanda bulabilmenizi istedim.

             
Araştırmamı yaparken ilk olarak Bepanthol 'ü inceledim. Eski markalardan birisi olması ve daha önce kendi cildim için de kullanmış olmanın etkisiyle aklıma ilk önce Bepanthol ismi geldi. Ama konu bebekler olunca önceki olumlu deneyimini bile göz ardı ederek ciddi bir araştırma yapmak zorunda hissediyor insan kendini. Ben de öyle yaptım ve başladım incelemeye. Bepanthol öncelikli olarak bir pişik önleyici olarak bahsediyor kendi kreminden. Bu aslında önemli bir nokta çünkü, bebeğimizi pişikten korumanın aslında pişik olduktan sonra yapılacak tedaviden sonuç beklemeye oranlar daha kolay ve daha sağlıklı bir yol olduğu konusunda uzman görüşlerini çokça okumuştum. Bu noktada Bepanthol, bebeklerin cildi üzerinde, deriyi sıvı ve katı dışkı etkisinden koruyan bir tabaka oluşturduğunu, bu sayede düzenli kullanılması durumunda pişik oluşumunu önlediğini belirtiyor. Kozmetik ve ilaç sektöründe çokça adını duyduğumuz paraben ve parfüm içermeyen yapısı ile de bebek sağlığına zarar vermiyor. Bu arada Bepanthol ciltte oluşan hafif sıyrık veya yanma gibi durumlarda da tedavi edici olarak kullanılabiliyor.
             
2. aşamada herhangi bir tecrübemin olmadığı ama etrafımdaki kişilerden adını çokça duymuş olduğum Sudocrem pişik kremini incelemek istedim. İrlanda menşeyli Sudocrem daha çok pişik sonrası iyi bir tedavi edici olduğu izlenimini uyandırıyor. Asıl etkisi bebek pişiği üzerinde olmasına karşın sivilcelere karşı iyileştirici etkisi olduğu hakkında oldukça yorum mevcut ancak bu konu ile ilgili net bir araştırma yapmadığım için hemen esas konumuz olan bebek pişiğine dönmek istiyorum:) Sudocrem bebeğinizin pişik olan cildine sürüldüğünde hızlı bir serinleme etkisi yaratıyor ve bebeğinizin öncelikli olarak rahatlamasını sağlıyor ve huzursuzluğunu gideriyor. Bebeğinizin cildinin yumuşamasını sağlayarak bebek bezi ile sürtünmeden kaynaklı olan gerilme hissinin geçmesini sağlıyor. Aynı zamanda nemlendirici etkisiyle cildin yeniden canlanmasını ve doğal görünümüne dönmesini sağlıyor. Pişik kremlerinde çinko oksit maddesinin iyilleştirici rolü belirtiliyor. Sudocrem içeriğinde de çinko oksit bulunuyor ancak bunun miktarı hakkında kesin bir bilgiye ulaşamadım. Ancak Sudocrem'in bir çok farklı problemi iyileştirici etkisi olduğu yönünde yorumlar olduğunu göz önüne alınca, kremin içeriğinde makul miktarda çinko oksit  bulunduğunu düşündüm. Bu arada unutmadan söylemek isterim, bebeğinizin cildi pişikten arındıktan ve eski haline döndükten sonra Sudocrem'i de düzenli olarak kullanmaya devam edebilirsiniz. Bu sayede bebeğinizin yeniden pişik olmasını engelleyebilirsiniz.
             
Az önce yukarıda bahsettiğim pişik kremlerinin içerdiği çinko oksit miktarı ile pişik iyileştirme etkisi arasındaki ilişki sanıyorum ki en çok Desitin pişik kreminde net olarak karşıma çıktı. Desitin Amerikan üretimi bir pişik kremi, mavi ve mor renkli 2 farklı paketi mevcut. Paketleri birbirinden ayıran ise içerdikleri çinko oksit miktarı. Mavi renkli olanın adı Desitin Relief, %13 oranında çinko oksit içeriyor. Pişik oluşumundan önce kullanılarak bebek cildini rahatlatıyor ve bebek cildinde bariyer etkisi gösteriyor.  Mor renkli olan ise Desitin Original ismiyle yer alıyor ve %40 oranın çinko oksit içeriyor. Bu krem özellikle iyileştirici etkiye sahip ve pişik olan bölgeye uygulandığında hızlı bir şekilde etki göstererek cilti yumuşatıyor. Yine mavi renkli Desitin gibi mor renkli Desitin de cildi nemlendiren ve canlılığını geri kazanmasını sağlayan özelliklere sahiptir. Yalnız Bepanthol'un aksine Desitin içeriğinde parfüm bulunuyor. Bu sanıyorum kreme güzel bir koku katıyor ancak bundan rahatsızlık duyanlar da olabilir. Parfüm dışında Desitin'in formulünde beyaz vazelin, beyaz balmumu ve vitamin E gibi içerikler bulunuyor.
            
Ünlü Fransız markası Mustela da incelenmesi gereken bir pişik kremine sahip  . Vitamin Barrier Cream isimli ürününün, kullanım sıklığına bağlı olarak güçlü etkileri olduğu belirtiliyor. Deniliyor ki, bez değişimlerinde kullanılır ise pişiği önleyen, pişik olduğunda kullanılması durumunda pişik giderici, düzenli olarak kullanıldığında ise cildi pişiğe karşı güçlendiren etkiye sahiptir. Mustela'nın pişik korumasında, patentini de almış olduğu ayçiçek yağı özütü sayesinde cildin pişiğe karşı oluşturduğu bariyer, kremin etkisini arttırıyor. Yine patenti Mustela'da bulunan Avokado özlü yapısı sayesinde hücreleri güçlendiriyor. Tüm bu özel içeriğine ek olarak,  Mustela Pişik Kremi'nin temel içeriğini de diğer kremlerde gördüğümüz gibi çinko oksit oluşturuyor. Ayrıca yapısında parfüm bulunmuyor ve her noktada doğal bir içeriğe sahip olduğu belirtiliyor.
             
Pişik kremlerini araştırırken gözüme çarpanlardan bir tanesi de Chicco Pişik Kremi oldu. Chicco, alkol ve paraben içermeyen ( paraben, özellikle kozmetik sektöründeki ürünlerde kullanılan ve ürünlerin raf ömrünü uzatan bir kimyasal) pişik kremi, %10 oranında çinko oksit içeren formulü ile bebek cildini rahatlatıcı etkiye sahiptir. Yukarıda incelediğimiz diğer ürünlerdeki çinko oksit miktarları göz önüne alınarak değerlendirirsek, Chicco Pişik Kremi'nin iyileştirici etkisinden çok pişik önleyici etkiye sahip olduğu söylenebilir. Ayrıca krem üzerinde klinik testler yapıldığı ve bunun sonucunda kremin hipoalerjenik bir ürün olduğunun görüldüğü belirtilmiş.
             
Uzunca bir araştırma yaptım ve şimdilik bu kadar marka hakkında bilgi toplayabildim. Yukarıda bahsettiğim markalar dışında bir çok markanın da pişik kremlerinin mevcut olduğunu gördüm. Bunların içerisinden Sebamed'in pişik kremini de incelemenizi de tavsiye ederim. Ben de yaptığım bu araştırmalara istinaden bir ürünü seçip kullanmaya başlayacağım. Eğer fırsat bulabilirsem deneyimlerimin sonuçlarını da yazmayı planlıyorum. Ancak bu yazı da size pişik kremleri hakkında genel bir fikir verecektir diye düşünüyorum.

Hoçakalın..

12 yorum:

  1. mustelanın bebek bakım ürünlerini kızımda kullandım. Şampuanı gerçekten çok başarılı, fakat pişik kremi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Pişik oluşmadan önce kullanmama rağmen bebeğimin poposunda inanılmaz pişik oldu, sudo creme geçtim ve pişikleri iğleşti. Bebeğim 10 aylık ve sudo creme kullanmaya devam ediyorum çok da memnunum. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler düşünceli anne😄

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler düşünceli anne😄

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler düşünceli anne😄

    YanıtlaSil
  5. Yazınız için teşekkürler. Bende bebeğime unibaby pişik kremini kullanıyorum, Yorumlara dayanarak birde sudocrem kullandım ama bir sonraki bez değişiminde bebeğimin poposu kızarık içindeydi.tekrar unibaby pişik kremini kullanıyorum. Tavsiye ederim çok memnunum tekrar pisik olmadı😊

    YanıtlaSil
  6. 4 aylık bebeğime doğduğundan beri mustela pisik kremi kullanıyorum. Cok da memnunum. Hiç pişik olmadı ufak tefek kizariklar dışında.

    YanıtlaSil
  7. Arkadaslar pavloderm adında bir krem var 72 yıllık bir firma yakında türkiyede bütün eczanelerde olacağını söylediler kesinlikle ısrarla deneyin oğlum da geçmeyen pişik geçti

    YanıtlaSil
  8. Yazın doğum yaptum ve çok hassas ciltli bir bebeğim var. Ben doğum öncesinde en iyisidir diye sebamed pişik önleyici krem almıştım ama maalesef bebeğimi pişikten kurtaramamıştık. Daha sonra yine öneriyle pavloderm pişik önleyici kremi aldım ve hemen iyileşti oğlum daha sonrada pişik sorunumuz kalmadı. Bu yüzden daha bebekleriniz doğmadan bence bir tane bu kremden edinmelisiniz ve ona doğumdan itibaren bu kremi kullanın başka arayışa girmeyin ben gördüğüm herkese tavsiye ediyorum kimsenin bebişinin poposu bu eziyeti çekmesin çünkü. Mesela benden sonra eltim doğum yaptı o direk onunla başladı ve hiç pişik sorunları olmadı ve onun oğluda çok hassas ciltli bir çocuk olmasına rağmen.

    Sadiye Kalar

    YanıtlaSil
  9. ilk günden beri pavloderm kremi kullanıyorum.. hiç pişik olmadı... öyle pahalı bir krem de değil...

    YanıtlaSil
  10. benim kızın poposundaki pişiği tek bir krem geçiriyordu o da pavlodermin pişik kremi. kesinlikle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  11. Ben bebek sağlığı için önemli bir konuya değinmek istiyorum. Pişik kremlerini incelediğimizde hepsi belli bir oran çerçevesinde çinko oksitten oluşmaktadır. Geçenlerde uzman bir doktor bir kanalda: her bez değişiminde, içinde çinko ya da vazelin bulunan kremlerden kullanılmamalıdır, dedi. Oysa pavloderm çinko oksit içermediğinden dolayı pişik bölgesini kalın bir tabaka ile örtmediği gibi hem cildi nemlendiriyor hemde içeriğindeki bitkisel ekstratlarla pişiği önlüyor. Umarım bilmeyenler öğrenmiş olur. Sağlıcakla.

    YanıtlaSil
  12. Oğlumun altı çok kötü pişik olmuştu.. geçsin diye kim ne derse onu uyguluyor o ilacı alıyordum.. şunu söyleyeyim pişik kremlerinin hiçbiri işe yaramıyor hepsini kullandım.. eczacı bir arkadaş PAVLODERM kesin geçirir dedi ve gerçekten geçirdi! İnanırmısınız hala inanamıyorum çünki çarem tükenmişti.. Bebeklerin en iyi uzmanı PAVLODERM!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...