Pazartesi, Nisan 12, 2021

Şekersiz 21 Gün

Diyetisyen Özge Bezirci Dikici'nin "Şekersiz 21 Gün" adlı kitabına alıp her yıl en az 1 defa asla şeker tüketmeden 21 gün geçirerek vücudumu elimine ediyorum. Merak edenler için Instagram'da Şekersiz 21 Gün adlı bir hesabı var ve motive edici örnek menüler paylaşıyor.

Sosyal medyada, yazılı ve görsel basında sürekli şekerin ne kadar zararlı olduğunu okuyup duruyoruz.
Ben çayı ve kahveyi şekersiz tüketiyorum ama eskiden Türk Kahvesinde 1 kesme şeker de olsa mutlaka arardım. Bu diyeti 4 yıl önce ilk uyguladığımda ondan kurtuldum! Bana verdiğim kiloların yanı sıra en büyük katkısı bu oldu...

 

Neden Şekersiz 21 Gün?

21 gün bir alışkanlık geliştirmek için gerekli olan süre. 21 gün bu şekilde beslendiğimizde hem zararlı şekeri vücuttan atıyor, hem detoks yapmış oluyor, hem de bu şekilde beslenmeye alışmış oluyoruz. Şeker sadece kilo almamızın değil alakasız saatlerde acıkmamızın, yorgunluklarımızın da asıl sebebi. Hayatımızdan şekeri bir süre de olsa çıkarınca her şey çok daha güzel oluyor ve 21 günün sonunda artık daha az şeker istemeye başlıyor vücut!




21 gün boyunca yasaklı gıdalar?

Beyaz un
Şeker
Bal-reçel-pekmez
Pirinç
Patates
Fast food
Cips
Kızartmalar
Çikolata-Dondurma
Kurabiye, Bisküvi, gofret vb
Hazır ve paketli gıdalar
Ketçap vs soslar
Aşırı yağlı yiyecekler
Asitli içecekler
Alkol

21 gün boyunca serbest gıdalar?

%100 tam buğday, siyez ve çavdar ekmeği
Tam buğday veya baklagillerden yapılan makarnalar
Bulgur
Kuru Baklagiller (haftada en fazla 2 defa)
Yulaf ezmesi - yulaf unu
Badem, fındık, fıstık, ceviz gibi çiğ kuruyemişler.
Meyve (mevsim meyveleri günde en fazla 2 porsiyon)
Et-tavuk-balık-yumurta
Peynir-zeytin
Yoğurt-kefir
Laktozsuz veya light süt
Mevsim sebzeleri

Sonuç; buna aslında diyet olarak değil de detoks olarak düşünüp vücudu yılda 1 defa resetlemek için yaparsanız çok iyi olur. Ben 2018 yılından beri her sene 1-2 defa bu programı uyguluyorum. Kilo kaybı olarak kişinin fazla kilosuna göre değişiyor ama genelde en az 3-6 kg arasında vermiş oluyorsunuz. Özellikle bel-göbek çevresinde daralma olarak verilen kilodan daha fazla bir incelme olduğunu da söyleyebilirim. Düz karın için çok ideal bir program bu :)

Ramazan ayında uygulaması zor gelmezse mutlaka deneyin derim. Olmazsa bayram sonrası da yaza girmeden deneyebilirsiniz. 

1 yorum:

  1. teşekkürler tavsiye için. ramazanda daha kolay uygulanır kanımca. protein ve ağırlıklı ve kaliteli karbonhidrat takviyeli bir diyet. hiç de zor olmasa gerek..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...