Pazartesi, Haziran 04, 2018

Kupta muhallebili kadayıf

En sevdiğim sütlü tatlılardan biri "Kadayıflı Muhallebi" tatlısı.
Aslında kadayıflı olan her tatlı benim favorilerim arasında yer alıyor!
Kadayıflı Muhallebi'yi daha önce pek çok kez yemiştim ama ilk defa kendim denedim.
Çok da güzel oldu...











Malzemeler

  • 250 gr tel kadayıf (Çiğ kadayıfı da kavurarak kullanabilirsiniz ama marketlerde kavrulmuş kadayıf' da satılıyor. Ben daha pratik olduğu için onu tercih ettim.) 
  • 1 su bardağı ceviz (Ben bıçakla iri parçalara ayırdım. Ağza bu şekilde daha kıtır kıtır geliyor.)
  • 5 yemek kaşığı tereyağ
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
Muhallebi için;

  • 1 litre süt, 4 yemek kaşığı un, 3 yemek kaşığı nişasta, 1 su bardağı toz şeker, 1 adet yumurta sarısı, 1 paket vanilya, 1 paket krema veya 1 su bardağı süt ile hazırlanmış kremşanti (Ben kremşantiyi tercih ettim.)
Muhallebinin yapılışı: 1 litre sütün içine tüm malzemeleri ekleyip, tel çırpıcıyla karıştırarak orta ateşte pişirelim. Sonra altını kapatıp vanilya ekleyip soğumaya bırakıyoruz. (Soğuduktan sonra kremayı veya kremşantiyi ekleyip mikserle iyice çırpıyoruz.)

Kadayıfın hazırlanışı: Tavada tereyağını eritip kadayıfları üzerine ekliyorsunuz. Kadayıflar eğer çiğ ise rengi dönene kadar karıştırıyoruz. Ben hazır kavrulmuş tercih ettiğim için 3-4 dk kıtırlaşana kadar kavurdum. Daha sonra toz şekeri ve iri ceviz parçalarını ilave edip bir süre daha karıştırdım. Şekerin iyice eridiğine emin olduktan sonra altını kapatıp soğumaya bıraktım.

Muhallebi ve kadayıflar soğuduktan sonra ister borcama ister kase veya kuplarda kadayıf ve muhallebileri kat kat paylaştırdım. Buzdolabında 4-5 saat beklettikten sonra ister sade isterseniz üzerine 1 top dondurma ile birlikte servis edebilirsiniz.




Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...