Salı, Ekim 20, 2020

Kekli Elma 🍎

Elmalı kek değil bu kekli elma :)

Bengi Kurtçebe'nin "az efor çok tat" diye adlandırdığı yapımı kolay ve oldukça lezzetli tariflerinden biri... Taze demlenmiş bir fincan kahve ile o kadar güzel oluyor ki...

Malzemeler: 1 bardak un (160 gr), 2 yumurta, 200 ml süt, 150 gr şeker, 1 pk kabartma tozu,1 paket vanilin, 2 çorba kaşığı tereyağı (50 gr), 5 küçük tatlı elma (600 gr) (ben Amasya elması kullandım)


Yapılışı: Şeker ve yumurtayı geniş bir kasede elle rengi açık sarı olana kadar çırp. Tereyağını eriterek ekle, sütü ilave edip çırpmaya devam et. En son un, kabartma tozu ve vanilini koyup, topak kalmayana kadar karıştır. Hamur tezgahta beklerken tatlı kırmızı elmaları soy. 4’e böldüğünüz elmaları incecik dilimle. Kararmadan harca ekle. Altına yağlı kağıt serdiğiniz kek kalıbının üzerine harcı koyup önceden 160 dereceye ısıtılmış fırında 35-40 dk pişir. İlk 20 dk'dan sonra üzerine 2 yemek kaşığı şeker serpip fırının ısısını 180 dereceye çıkarıp 15-20 dk daha pişir. Islak bir kek olduğu için piştikten sonra 1 saat ılınmasını bekleyip öyle dilimlemek gerekiyor. Son dokunuş olarak servis etmeden önce pudra şekeri serpmeyi unutmayın...


Dilerseniz hamura ceviz ve tarçın da ekleyebilirsiniz. Tarifte yok ama ben elmalı tariflere çok yakıştırıyorum bu ikisini...

Not: Benim fırınım ne kadar az derece kullansam da epey hızlı pişiriyor. Siz de kendi fırınınıza göre ara ara kontrol ederek pişirin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...