Pazartesi, Ekim 26, 2020

Şeftalili Kek

Bengi Kurtçebe'den bir kek tarifi daha...

Şeftaliler bitmeden Şeftalili Kek 'e son bir şans verin mutlaka.

Miss gibi kokan, oldukça ıslak bir kek oldu...


Malzemeler: 1,5 bardak un, 1 bardak şeker, 1/3 bardak erimiş tereyağ, 1 yumurta, 3/4 bardak süt, 1 pk kabartma tozu, 1 pk vanilin, 1/2 çay kaşığı tarçın, 1/2 çay kaşığı tuz, 2 şeftali ve ceviz içi. 

(Tarifin aslında donmuş böğürtlen de vardı ama evde olmadığı için ben ekleyemedim. Deneyeceklerin aklında olsun.)

Üzeri için: 1 çorba kaşığı toz şeker


Yapılışı: Kuru malzemeleri (un, şeker, tuz, vanilin, tarçın ve kabartma tozu) karıştırıp üzerine süt, erimiş tereyağı, yumurta ekleyip spatula yardımıyla topaklar kalmayana kadar karıştır. Yağlı kağıt kaplayıp + tereyağı ile yağladığınız (şeftaliler ıslattığı için yağlamazsanız kekin tabanı kolay bırakmıyor) kalıbın altına şeftalileri ince ince doğrayıp dizdim. Üzerine hamuru döküp en üste yine şeftali doğradım ve aralara da ceviz içi serpiştirdim. 


En üste ise 1 çorba kaşığı toz şeker serpip önceden ısıtılmış 170 derece fırında, yaklaşık 30 - 35 dakika pişirdim. 25 dk'dan sonra ara ara kontrol edin lütfen. Islak bir kek olduğu için kalıptan çıkarmak için ılınmasını bekleyin. Üzerine pudra şekeri serpip ılık servis edin. Ertesi gün çok daha lezzetli oluyor benden söylemesi 😍

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...