Pazartesi, Kasım 09, 2020

Kremalı Kek

Pandemi nedeniyle epeydir evden çalışıyorum. Haftanın 2-3 günü ise ofise gidiyorum. Madem bu dönem oğlum okuldan, dershaneden geldiğinde beni evde buluyor, ben de böyle günlerde kapıyı açtığında burnuna miss gibi kokan kek kokusu çarpsın istiyorum 😍

O yüzden bu kadar üst üste farklı kek tarifleri denedim ve bloga ekledim.

Bu "kremalı kek" tarifi ise Portakal Ağacı'ndan... 


Malzemeler: 5 yumurta, 5 Türk kahvesi fincanı tozşeker, 1 kutu çiğ krema, 2-3 yemek kaşığı kakao, 5  kahve fincanı un, 1 paket kabartma tozu, 1 su bardağı dövülmüş ceviz içi. 

Yapılışı: Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Kremayı ve kakaoyu ekleyip karıştırmaya devam edin. Un ve kabartma tozunu ekleyip düşük hızda karıştırın. En son cevizi spatulayla ekleyin. Kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış 170 derecede yaklaşık 30-40 dk ara ara kontrol ederek pişirin. Fırından çıkartıp 15 dakika kadar dinlendirdikten sonra kalıptan çıkartın.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...