Pazar, Şubat 21, 2021

San Sebastian Cheesecake

2-3 yıl falan önceydi sanırım San Sebastian Cheesecake ülkemizde popüler olmuş, sosyal medyada herkes nefis kızarmış içi yumuşacık kıvamlı San Sebastian Cheesecake'lerini paylaşıyordu. Ben İzmit'te aramış taramış hiç bir yerde bulamamıştım o zamanlar...

Bize de o zaman sırf San Sebastian'ı tatmak için Moda'ya gitmek düşmüştü...

Şimdi neredeyse tüm kafe ve restoranların menüsünde var...
Evde denemek için boşuna beklemişim. Yapılışı hiç de zor değilmiş.
İlk denemede bile kıvamı tutturdum ben!
Gözünüz korkmasın yani...

Malzemeler: 5 paket 180 gramlık taze peynir (labne de kullanabilirsiniz ama böyle daha hafif oluyor.), 6 yumurta, 1 bardak toz şeker, birbuçuk yemek kaşığı un, 1 paket vanilin, 2 paket krema. 

Püf noktası: Tüm malzemeler oda sıcaklığında olmalı!



Yapılışı: Taze peyniri, yumurta ile çırpıp ardından toz şeker ilave edip yeniden çırp. Un, vanilin ve kremayı ekleyip son kez çırp. Yağlı kağıtla kaplanmış kelepçeli kalıba döküp, 200 derecede önce 10 dk ellemeden, daha sonra çevirerek 20-25 dk (benim fırınım hızlı pişiriyor) pişirin. Fırından çıkarırken ortasının sallanması gerekli, kaskatı olmamalı. Önce oda sıcaklığında, sonra buzdolabında 1 gece bekletmek lezzeti katlıyor. Ertesi gün iki ince dilim halinde servis edip afiyetle yiyin.

İçi kaşıkla yenebilecek kıvamda, yumuşacık, oldukça kremsi yapıda olmalı...

Fırından çıkardıktan sonra ortası çöküyor, normali bu...

Şimdiden afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...