Pazartesi, Mart 01, 2021

Cefe Fernando tarifi ile Brownie yaptım

Nefis pastalar yapan 'Nata' markasının tatlı yaratıcısı, şefi Nazlı'da gördüm Cefe Fernando'nun Brownie tarifini ve denedim tabi hemen :)

Oğlum Alper çikolatalı tatlıları çok sevdiği için ilk günden favorisi oldu bu tarif.
Malzemeler: 260 gram bitter (%54 kakao oranı) çikolata, doğranmış 150 gram tereyağı, 180 gram şeker, 3 yumurta, 95 gr un, 13 gr kakao, 4 gr tuz, 1 paket vanilya. 

Farklı lezzetleri bir arada denemek istediğim için ben borcamın 3/1'ini Oreo bisküvi, diğer kısmını donmuş vişne taneleri, en son kısmını ise beyaz çikolata koydum. Dilerseniz yer fıstığı ezmesi, ceviz vb. de eklenebilir.

Yapılışı: 20 cm’lik kare (küçük) pişirme kabını yağlayıp, kabın bütün kenarlarından 5’er santim dışarı sarkacak şekilde fırın kağıdı serin. Tereyağını ve bitter çikolatayı benmari usulü eritin. Spatula ile karıştırarak oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Yumurta ve şekeri ekleyip 5 dakika çırpın. Oda sıcaklığına gelen benmari çikolatayı ekleyip yarım dakika mikserin düşük devrinde karıştırın. Ardından vanilya, un, kakao ve tuzu yine düşük hızda karışıma ekleyin. Fırın kabına boşaltıp üzerini spatula yardımıyla düzeltin. Bu aşamada dilerseniz bir kısmına beyaz çikolata, vişne, fıstık ezmesi, Oreo parçaları, ekleyerek farklı tatlar elde edebilirsiniz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25 dakika pişirin. Fırından alıp 1 saat bekleyip ister sıcak ister soğuk servis edin.

Oreo parçalarını üst kısımda istediğim için öyle yerleştirdim. Vişne ve beyaz çikolataları ise orta kısma yerleştirip üzerini yine kek hamuruyla kapladım.

Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...