31 Aralık 2017 Pazar

Avantajlı ve Ekonomik Konaklamanın Keyfi: Jolly Tur

Seçkin tur programlarının yanı sıra ihtiyaçlara ve farklı zevklere uygun otel seçenekleri de sunan Jolly Tur'da her daim ekonomik fiyat politikasına rastlayabilmeniz mümkün oluyor.  Online platform üzerinden kaliteli hizmetin dışında bir de kampanyalı satışların hâkim olması haliyle müşteri gözünde olumlu algıda oluşturuyor. Sitenin müşteriler olarak en sevdiğimiz diğer önemli yanı ise kuşkusuz erken rezervasyon avantajları. Çünkü bu fırsatlar sayesinde hem yer bulma sorunu yaşanmamış olunuyor hem de ekonomik şekilde tatil yapabilmemiz mümkün hale geliyor.



Erken Rezervasyonunu Yap, Kolayca Tatili Kap!

Jolly Tur üzerinden erken rezervasyon fırsatlarına ulaşabilmeniz gerçekten çok kolay. Zaten sitenin erken rezervasyon fırsatları sayfasına geldiğinizde karşınıza avantajlı otel seçenekleri listelenmiş oluyor. Dolayısıyla size sadece istediğiniz şehirdeki istediğiniz oteli seçmek kalıyor. Fethiye, Antalya, Bodrum, Afyonkarahisar, İzmir gibi şehirlerdeki yıldızlı otellerde avantajlı konaklamanın keyfini yaşamak istiyorsanız hemen erken rezervasyon fırsatlarından faydalanın.
Site üzerinden seçim yaparken otelin olanaklarını görebiliyorsunuz. Fitness, sauna, çocuk havuzu, su kaydırağı, SPA gibi mevcut imkanlarını inceleyebilir, puan ve konsept durumuna göre değerlendirmenizi yapabilirsiniz.

%50'ye Varan İndirim Kampanyası Cepte!

Anlık tatil kararının ne kadar zor ve heyecanlı olduğunu hepimiz biliyoruz. Ama erken dönemlerde yapacağımız rezervasyon fırsatları bu gibi sıkıntılı anlar yaşamamıza hiç gerek yok aslında. Üstelik %50'ye varan indirim fırsatları da varken.  Türkiye'nin en nezih otellerinde hesaplı şekilde konaklayabilmek için hemen seçiminizi yapmanızı öneririm. Ayrıca taksit imkanlarımız da bulunuyor. Örneğin: Worldcard, Bonus ve Axess gibi pek çok kredi kartına 9 aya kadar taksit imkânımız var.
Jolly Tur aksilik durumlarında da sizleri mağdur bırakmıyor. Çünkü tatil gününüzü 3 gün kala rezervasyonunuzu hiçbir zorluk yaşamadan iptal ettirebiliyorsunuz.

Otel konsepti yapmak tamamen kendi elinizde! Eğer sevdiğinizle birlikte konaklamak istiyorsanız Antalya, Muğla veya Bodrum gibi deniz kıyısındaki yıldızlı lüks otellerde yerinizi ayırtmanızı öneririm. Hazır kampanya fırsatları da varken romantik bir konaklama deneyiminden faydalanmanız ikinize de çok iyi gelecek. Evliyseniz ve çocuklarınızdan ayrılamıyorsanız çocuk dostu olan konsept otel seçeneklerini değerlendirebilirsiniz. Böylelikle çocuklarınızla birlikte huzur dolu anlar geçirebilir ve mutlu bir tatil yaşayabilmenin keyfine varabilirsiniz.

26 Aralık 2017 Salı

Elle Günlük Burç Yorumları

Burçlar, insanların karakterleri ile ilgili temel bilgiler verir. Tarihi oldukça geçmişe dayanan burçları takip eden her ne kadar ağırlıklı olarak kadınlar olsa da erkeklerin de büyük bir kısmı takip ediyor. Kimi insanlar sadece okumakla yetinmekle birlikte kimileri de kariyerlerini, özel hayatlarını hatta karakterlerinin değişebilir özelliklerini bile, okudukları yorumlara göre değiştirebilmektedir.



Elle günlük, haftalık, aylık ve yıllık burç yorumları ile birlikte burçların genel özelliklerini de web sitesinde net bir şekilde anlatıyor. Burç yorumlarını düzenli olarak güncelleyen sayfa, doğru bilgiler ile takipçilerinin ilgisini çekiyor. Bu tür sayfalarda en çok tıklanan bölüm günlük burç yorumlarıdır. İnanan ya da inanmayan herkesin mutlaka arada sırada da olsa günlük burç yorumlarını takip ettiği yadsınamaz bir gerçektir. Bu bölümden günlük burcunuzu kolay bir şekilde okuyabiliyorsunuz. Günlük burç yorumları kısmında önceki günlere ait yorumlara da ulaşabiliyoruz. Güzel ve yaratıcı günlük burç yorumları ile Elle benzerlerinden ayrılıyor. İnsanlar inansa da inanmasa da zaman zaman burçlarının günlük yorumlarını çeşitli sitelerden mutlaka takip ederler. Burçlara inanmadığını söyleyen kişilerin bile Elle internet sayfasından güzel yorumları takip etmeleri dikkat çekicidir. Örneğin; ben burcumun günlük yorumunu Elle internet sayfasından her gün mutlaka okurum. Ancak arkadaşım burçlara inanmadığı için ara sıra okuyor. Yine de mutlaka burç yorumlarının okunması önemli bir durumdur. Çünkü insanlar kendi geleceklerini her ne olursa olsun mutlaka merak ederler. Bunu da burç yorumlarında bulacaklarına inanırlar. Geleceğimize dair ipuçları bulabildiğimiz Elle burç yorumları takip edilmeye değerdir. Bu şekilde iş ve özel hayatımız ile ilgili çeşitli bilgilere ulaşabiliyoruz. Merkür ya da Venüs’ün o günkü etkilerinin burcumuza nasıl yansıdığı ile ilgili bilgiler yaşayacaklarımızı belirler. Böylece eğer istersek okuduklarımıza göre günümüzü, haftamızı ya da ayımızı hatta yılımızı dahi şekillendirebiliriz.



Elle internet sitesinin astroloji sayfası doğru ve güzel yorumları ile burç yorumlarını takip edenlere ışık tutuyor. Sürekli güncellenen günlük burç yorumları ile her zaman ilgiyi üzerinde tutuyor. Böylece inanan ve inanmayan herkesin yaratıcı burç yorumlarını okumasını sağlıyor.

22 Aralık 2017 Cuma

Kabak spagetti

Popüler tarifleri denemeyi seviyorum sanırım!
Ya da sosyal medyada o kadar çok karşıma çıkıyor ki tadını merak ediyorum :)
Kabak spagettiyi deneyenler makarnaya rakip olacağını söylediği için bende dayanamayıp pişirdim.
Alper içinde hiç makarna yok mu yani diyerek büyük bir hayal kırıklığı yaşadı ve tadına bakmayı reddetti ama ben fena bulmadım!
Bir makarna asla değil ama çok pratik, hafif ve güzel bir tarif.
Diyette olanlar çeşitlilik açısından deneyebilirler.

Kabak spagettiyi araştırırken karşıma çiğ, haşlama ve soteleme gibi bir çok farklı pişirme yöntemi çıktı. Makarnaya daha yakın olacağını düşündüğüm için ben haşlamayı tercih ettim.





Malzemeler 

3 – 4  spiral rendelenmiş kabak
1 bardak domates suyu
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, kekik
Peynir veya kaşar

Yapılışı: Spiral rendelenmiş kabakları tuzlu kaynar suda 1-2 dk haşladım. Sularının süzülmesi için süzgeçte beklettim. O arada üzerindeki sosu hazırladım.

Sos için; tavada sarımsakları zeytin yağında soteleyip domatesleri ilave ettim. Tuz, karabiber ve kekik ile tatlandırdım. Evde yağsız peynir vardı biraz da ondan ekledim. Peynirler eriyince kabakların üzerine sosu koydum.
Sonra da afiyetle yedim :D
Bir daha yapar mıyım?
Evet...

16 Aralık 2017 Cumartesi

Shereton Çeşme'de 3 gün...

Aslında aklımızda Kıbrıs tatili vardı ama hem okul hem de eşimin tatilinden dolayı ancak 2 gece 3 günlük plan yapmamız gerektiği için rotayı Ekim sonu Çeşme Shereton'dan yana çevirdik. Uzun zamandır gitmek istediğim bir oteldi. Sezon sonu olduğu için hem fiyatlar sezona göre daha uygundu hem de daha sakin olduğu için dinlenme imkanı bulabildik.



Shereton Çeşme'den çektiğim bazı kareler...
Otelin konumu, Ilıca plajı muazzam.



Shereton Çeşme denince açıkçası ben daha görkemli bir otel bekliyordum.
Odalarda ütü, ütü masası, salon tipi saç kurutma makinası, kettle ve çay-kahve olması güzel bir detay ama onun dışında oteli özel kılan bir şey yoktu!



Yaz sezonunda nasıldır tecrübe etmediğim için bilmiyorum ama açık büfesi beklediğimizden zayıftı.
İki günde de aynı tatlılar vardı mesela bu bizi üzdü :D
Profiterol, Krem Karamel, Yaş pasta gibi her otelin menüsünde olan tatlılar da yoktu mesela!
Kalite olarak en iyi markaları seçmişler Alpro soya sütü bile vardı kahvaltıda hakkını yemeyeyim ama kış tatili olduğu için daha zengin bir mutfak bekliyor insan!
Sonuçta gündüz deniz, kum keyfi yapamıyorsun.
Yarım saat kapalı havuza girdik o da pek ufak olduğu için kesmiyor.
Taş fırında yaptıkları sıcak pideleri ve cevizli ekmeği pek güzeldi ama...



Deniz soğuk olduğu için sadece ayaklarımızı sokabildik :D
Neyse ki Alaçatı otele 5 dk mesafede o yüzden hiç canımız sıkılmadı...
Hop kahve keyfi, hoopp Hacı Memiş sokakları...
Bir önceki yazımda oradan da kareler var.
Merak edenler bakabilir...

Neyse ben gidip 2018 için tatil planı yapayım biraz...

13 Aralık 2017 Çarşamba

Ekim'de Alaçatı

2017'nin son tatilinden merhaba...
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı tatilini fırsat bilip kendimizi İzmir Çeşme'ye ve tabi ki Alaçatı sokaklarına atmıştık. Ekim sonu olmasına rağmen Alaçatı epey kalabalıktı. Ted Koleji Cumhuriyet Koşusu nedeniyle sokaklar, kafeler epey doluydu...





Değirmen Cafe'ye çıkıp Alaçatı'ya biraz yüksekten baktık.
Alperle bol bol fotoğraf çekildik!
Bazen çekilmek istiyor bazen ise tam bir ergen oluyor :D



Baba oğul...
Biri çay biri kahve keyfinde...



Bu da benim bol köpüklü kahvem ve manzaramız...


Kocamın objektifinden epey kısalttığım saçlarım ve ben...












Bana bu tatilde Momijilerimden Marina eşlik etti.
Dilerim 2018'de çok daha güzel tatiller bekliyordur bizi...

11 Aralık 2017 Pazartesi

Evde yeni yıl hazırlığı...

Yılın en güzel zamanları gelip çattı.
Her yer ışıl ışıl...
Evim de eksik kalmasın dedim ve yılbaşı ağacını çıkardım ve süsleyip püsleyip oturma odamızın en güzel yerine yerleştirdim.
Şimdi alıyorum elime sıcak çikolatayı, kahveyi ya da patlamış mısırı keyifle kitabımı okuyorum, filmimi izliyorum ve arada usul usul ışıl ışıl ağacıma bakıyorum.
Küçük mutluluklar, büyük keyifler...
 



7 Aralık 2017 Perşembe

Ev yapımı sıcak çikolata

Uzun kış akşamlarında yemek sonrası sıcak bir şeyler içmek istiyor canımız.
Ailece sütlü ve bol köpüklü kahveleri çok seviyoruz ama arada başka tatlarda istiyor tabi canımız.
Benim çok aram yok ama Alper her çocuk gibi sıcak çikolataya bayılıyor.
Geçen gün sosyal medyada dolaşırken Tijen Aktay'ın Instagram sayfasın ev yapımı sıcak çikolata tarifini görüp hemen ertesi akşam denedim.
Yapımı oldukça basit.
Malzemelerde evde kolayca bulunabilecek türden.
Şimdiye kadar neden denememişim diye epey kızdım kendime...







Malzemeler

80 gr bitter çikolata
2 bardak süt
100 gr krema
1 tatlı kaşığı kakao

Yapılışı

Bitter çikolata ve kakao sütün içerisinde eriyinceye kadar arada karıştırarak kaynatın.
En son kremayı ekleyip karıştırın.
Üzerini çırpılmış krema veya kremşanti ile süsleyin.
Ben üzeri için çok az ama yoğun bir kremşanti hazırladım.

Alper'in yorumu "-Anneeee hayatımda içtiğim en güzel sıcak çikolata bu" oldu.
Daha ne isterim :D

5 Aralık 2017 Salı

Aile Arasında

Gülse Birsel'in yazdığı, Ozan Açıktan’ın yönettiği Engin Günaydın, Demet Evgar, Erdal Özyağcılar, Fatih Artman, Su Kutlu, Derya Karadaş, Ayta Sözeri ve Devrim Yakut'un başrolünü paylaştığı Aile Arasında filmini izledik dün gece.

21 yıllık ilişkileri aynı gün noktalanan Fikret ile Solmaz komik bir tesadüfle tanışırlar. Solmaz'ın kızı Zeynep, Adanalı köklü bir ailenin oğluyla evlenmek üzeredir. Fikret düğüne kadar Zeynep'in babası rolünü oynamaya ikna olur. Eğlence işte böyle başlar...
 

Gülse Birsel'in kaleminden sıcacık, keyifli bir aile komedisi izlemek istiyorsanız bu filmi kaçırmayın.
Kadın zeki, kadın güldürmeyi biliyor.
Gözümüzden yaş gelene kadar güldük! Arada hüzünlendik...
Mutlaka izleyin...

Evinizi Yılbaşına Hazırlamaya Ne Dersiniz?

İşte Evinizi Yeni Yıla Hazırlayacak Birbirinden Güzel Fikirler :)

Evinizin mis kokusu

Herkes için koku şüphesiz unutulmaz bir ayrıntı. Yılbaşı konseptini en güçlü şekilde hissettirmek için kokuları tercih edebilir, evinizi birbirinen güzel kokulu mumlarla donatabilirsiniz. Portakal, tarçın, karanfil, zencefil gibi malzemeleri kaynatarak doğal aromalarla da evinizin havasını değiştirebilirsiniz.

Kapı süsleri

Yılbaşını evinizin girişinden itibaren hissettireceğiniz bir kapı süsü hazırlamaya ne dersiniz? Bunun için sadece bükülebilir bir tel, zevkinize uygun yılbaşı süsleri ve yapıştırıcı yeterli. Gerisi yaratıcılığınıza kalmış:) 

Hediye paketleri

Yılbaşının olmazsa olmazları hediyeler. Yılbaşı ağacınızın altını boy boy hazır hediye paketleriyle süsleyebilir ya da aldığınız malzeme ve süslerle kendi hediye paketinizi kendiniz hazırlayabilirsiniz. Buradaki püf noktası, yılbaşı ağacınızla uyum içerisinde hazırladığınız hediye paketlerini ağacınızın altında en şık şekilde gösteriyor olmakta gizli.

Mum ışığı sıcaklığı

Mum ışığının içinizi ısıtan sıcaklığını keşfetmeye ne dersiniz? Mumların dekorasyonda yarattığı farka bayılacaksınız! Birbirinden güzel yılbaşı mumlarına biraz göz atın:)

    

Yılbaşına Renk Katın

Şüphesiz kırmızılar, doreler ışıltılarıyla her zaman güzel ve şık. Yılbaşının heyecanını her daim yansıtıyorlar. Ancak eğer klasik renklerin dışına çıkmak, kendi tarzınızda süslemelere gitmek istiyorsanız, mint yeşili ve lacivert gibi canlı tonlar tercih edebilirsiniz. Hatta biraz daha özgün bir dekorasyon olsun isterseniz, kendi favori renginizi veya sevdiğiniz takımın renklerini de kullanabilirsiniz.

Yılbaşının Olmazsa Olmazı Çam Ağacı

Evinizde yılbaşı atmosferini hissetmeniz için en önemli dekorasyon malzemesi yılbaşı ağaçları. İster minicik, ister dev gibi bir çam ağacı… Çeşit çeşit çam ağaçları arasından evinize ve zevkinize en uygununu  seçebilirsiniz.

Evinizi Yaratıcılığınızla Süsleyin

El becerisine güvenenler için yılbaşı dekoru şüphesiz çok eğlenceli. Hünerlerinizi göstermenin çok yolu var. Mesela klasik bir ağaç yerine büyükten küçüğe ahşap dalları halatla birbirine bağlayarak kendi özgün yılbaşı ağacınızı duvara asabilirsiniz. Led ışıklarla da bambaşka bir hava katabilirsiniz.

 

Anılarınız yılbaşı ağacınız olsun

Ailenizle en güzel anılarınızı çerçeveletip, ağaç şeklinde duvara asmaya ne dersiniz? Aralarından geçireceğiniz aydınlatmalarla son dokunuşları yapın. İşte en güzel yılbaşı ağacı şimdi sizin:)

   
 
Paletlerden neden çam ağacı olmasın?

Kalıplardan uzaklaşıp, doğal bir malzemeyle kendini yansıtmak isteyenler için de bir yolumuz var! Mesela paletin üzerinde kendi kompozisyonunuzu yaratıp ışıklandırarak duvara asabilirsiniz.

 

Yılbaşı Sofrası

Yılın en şık ziyafetine özenle hazırlanın. Enfes yemeklerinizin ve tatlılarınızın sunumunu güzelleştirmek için en önemli nokta sofranızın dekorasyonunu tasarlamak. Fazla kalabalığa kaçmadan, doğru renk tonlarında mumlar ve küçük süsler kullanmak, masanızı gösterişli hale getirmeye yetecektir. Ayrıca servis peçetesinde  yapacağınız ufak dokunuşlarla şıklık yaratabilirsiniz.

             

Evinizi yılbaşına hazırlamak için birbirinden güzel fikirler, Koçtaş Yaşayan Evler Yılbaşı dergisinde. Hemen tıklayın.
                                                       
Bir boomads advertorial içeriğidir.

30 Kasım 2017 Perşembe

Kozmetik Seçiminizi Neye Göre Yapıyorsunuz?

Kadınların dünyasında kozmetik ürünlerin yeri apayrıdır. Makyaj yapmayan ya da cildine bakmayan bir kadın bile en azından el kremi kullanır. Yani istisnasız herkes aslında kozmetik ürünleri kullanıyor. Ancak benim çevremde gördüğüm bir hata var. Markalar yeni ürünler hazırlıyor ve kozmetik alanında aslında çok büyük değişimler yaşanıyor. Buna rağmen insanların seçimleri nedense hep aynı. Yeniliklere açık değiller. Hepsinden önemlisi, içeriğine bakmadan, ambalaja göre seçim yapılıyor!



Bazı markalar artık kimyasal maddelere ürünlerinde yer vermiyor. Örneğin Yves Rocher yeni ürün serilerinde neredeyse sadece bitkisel içerikler kullanıyor. Bu yüzden benim kozmetikte tercihim Yves Rocher markasıdır. Bir anlamda cildimi bu markanın ürünlerine emanet ediyorum da diyebilirim. Fakat kendi arkadaşlarım arasında bile halen paraben, renklendirici, silikon gibi cilde zararlı maddeler içeren ürünleri kullananlar var.


Cildinizi emanet ettiğiniz ürünlerin içeriklerine ne kadar dikkat ediyorsunuz, bilmiyorum ama bence herkes önce o ürün nelerden yapılıyor, buna bakmalı. Örneğin katalog üzerinden satılan ve kozmetik mağazalarında satışı yapılmayan markalar da var. Bu markaların ürünlerini kullanan çok kişi var. Fakat ürünlerin içeriğini ancak ürünü satın aldıklarında, ambalajında yazıyorsa öğrenebiliyorlar. Oysa ben ürünü önce elime alır ve etiketini okurum.



Benim tercihim her daim bitkisel içerikler oluyor. Hayvansal ya da kimyasal maddelere yer veren markaların ürünlerini kullanmayı bıraktım. Bu yüzden gece kremi, gündüz kremi, göz kremi, makyaj temizleyici ve yaşlanma karşıtı maskem, hepsi Yves Rocher marka. Cildim artık eskisinden çok daha temiz ve duru görünüyor. Başımın belası olan aknelerden dahi kurtuldum. Daha önce Yves Rocher’nin ürünlerini denemediğim için hala ara ara kendime kızarım. Elbette bu kalitede ürünler hazırlayan başka markalar da var. Kalitesiz ve kimyasal içerikli ürünleri kullanmak yerine, cildinizi riske atmayacak markaların ürünlerini kullanmanızı öneririm. 



Çok sayıda markanın kozmetik ürününü denedim. Tabiri caizse, kaş yaparken göz çıkaran popüler markalar da biliyorum. Cildimdeki lekeleri yok etmesini istediğim için satın aldığım, gayet de pahalı bir krem lekeleri azalttı ama cildimde çok sayıda sivilce çıkmasına neden oldu. Sonradan içeriğine göz attım ve kullanmadan önce bakmadığım için de çok pişman oldum. İşte bu yüzden altını çizerek belirtiyorum, cildinize temas edecek tüm ürünlerde içeriğine bakın ve bitkisel içerikli ürünlerden şaşmayın. Çok pahalı olması o ürünün güvenilir olduğu anlamına gelmez. Doğadan size zarar gelmez ama kimyasal içerikler cildinize sorunlara neden olabilir. 

28 Kasım 2017 Salı

Kardeşim Benim 2

Mert Baykal’ın yönettiği filmin başrolünde Burak Özçivit, Murat Boz, Ferdi Sancar, Pınar Deniz ile Leyla Feray var. Kardeşim Benim Ocak 2016'da vizyona girmiş ve 2 milyondan fazla gişe hasılatı yapmıştı. Birbiriyle sürekli dalaşan iki ünlü kardeş Hakan ve Ozan’ın macerası yine devam ediyor.
İlk filmde biz epey eğlenmiştik ama bu film resmen hayal kırıklığı oldu.
Burak Özçivit ve Murat Boz hatırı sayılır hayran kitlesine sahip oldukları için filmde de bunun arkasına yaslanmışlar. Oldukça basit ve klasik bir hikayenin etrafına biraz yöresel şive koyup bu filmi çekmişler.
 
Yerli filmleri beyazperdede izlemeyi, sektöre destek olmayı seviyorum ama Kardeşim Benim 2 genel anlamda zaman kaybıydı bizim için...

Okulistik 5.Sınıf Argümanları

Eğitim sisteminin her gün yenilenmesinin ve gelişmesinin veli olarak beni derslere yardımcı olma noktasında ciddi anlamda yorduğunu fark ettim. Çocuğum henüz 5.Sınıf öğrencisi olduğundan derslerden çok çabuk sıkılıyor. Yalnız bırakıp destek olmasam ya ders çalışmayacak ya da ders çalışıyor gibi görünüp konu araştırma bahanesiyle bilgisayarda oyun oynayacak. İnternetten ders çalışmasını söylesem nasıl takip edeciğimi bilemiyorum. Yararlı ve zararlı milyonlarca içeriğin bulunduğu platforma çocuğumu yönlendirmekte pek güvenli gelmiyor. Dolayısıyla dersleri internetten önce benim dinlemem daha sonra çocuğuma anlatmam gerekiyor dedim ve başladım araştırmaya. Bir gün yine 5.Sınıf konu anlatımları dinlerken yetişkin bir birey olarak benim bile dikkatimi çeken Okulistik ile tanışmam tam olarak böyle oldu. Başlangıçta güvenemeyip dersleri yalnızca ben dinledim. Daha sonra video, görsel ve animasyonlarla hazırlanan dersler ciddi anlamda ilgimi çekti ve bunu bir şekilde en güvenilir hale getirerek çocuğuma izletmeliyim dedim. Sistemde gezinirken veli girişini görmem benim için dönüm noktası oldu. Tabletimden ya da telefonumdan ücretsiz bir şekilde çocuğumun sisteme girip girmediğini, görüntülediği içerikleri, uyguladığı testleri takip etmeye başladım. Her şeyden önce artık içim çok rahat. Bilgisayarı ya da tableti çocuğuma güvenle verebiliyorum. Çünkü veli giriş sistemiyle gerçekten ders çalışıp çalışmadığını ve başarı durumlarını online takip edebiliyorum.



5.Sınıf konu anlatımları materyallerinin MEB uyumlu olması haliyle okul başarısını da beraberinde getiriyor. Okula yardımcı kaynak olarak yeterli olduğunu düşünüyorum. En azından ben yalnızca bu siteyi kullanıyorum. Zaten materyalleri ve içerikleri görüntüleme sayısıyla derslerdeki başarı artışının paralel ilerleyişini gözlemlemek uzun sürmüyor. Benim dikkatimi çeken en önemli kısımlardan biri konu içerikleri oldu. Yalnızca 5.Sınıf konu anlatımları olduğunu düşünürken Etkinlikler, Konu Testleri ve Ödevler kısmının da olduğunu gördüm. 5.Sınıflar için konu anlatımı bölümünde Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen ilimleri, İngilizce, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri bulunuyor. Konu anlatımlarından sonra konunun pekiştirilmesi için etkinlikler tasarlanmış. Öğrenci Konu anlatımını dinleyip etkinlikleri yaptıktan sonra konu testlerine geçerek kendini test edebiliyor. Kısacası bir öğrencinin ihtiyacı olan tüm içerikler sistemde mevcut.

22 Kasım 2017 Çarşamba

Mutluluk Zamanı

Dün akşam Şenol Sönmez’in yönettiği, Elçin Sangu, Barış Arduç ve Cengiz Bozkurt'un başrolü oynadığı Mutluluk Zamanı filmini izledik.
Kiralık Aşk dizisinde canlandırdıkları Defne ve Ömer karakterleriyle hatırı sayılır bir hayran kitlesi kazanan Elçin Sangu ve Barış Arduç o rüzgarın etkisiyle bu filme imza atmış.

Filmde kendi mükemmel hayatını kuran Mert ve tüm yaşamını geçmişi üzerine kuran Ada’nın hikâyesi anlatılıyor. Hikayedeki karakterler Defne ve Ömer'e epey benziyor. Güçlü, zengin ama yalnız bir erkek karakter. Abisine düşkün kız kardeş rolünde tam bir Defo var. Bence gişede filmin istenen başarıyı yakalayamamasının asıl sebebi ikilinin aşkının önüne Ada’nın abisi Tarık'ın hikayesi geçmiş olması...

 

Mutluluk Zamanı, Barış Arduç ve Elçin Sangu'yu birlikte beyaz perdede izlemek isteyenleri hayal kırıklığına uğratmayacak eğlenceli bir film olmuş. Sektörün gelişmesi açısından çok absürt olmadıkça yerli filmlere gitmeye çalışıyorum. Sizde fırsat buldukça sinemada yeni filmleri takip edin bence...

21 Kasım 2017 Salı

Saklama Rehberi

                                          

Besinlerin kullanım ömrünü nasıl uzatabileceğinizi biliyor musunuz? Peki ya onları ne kadar uzun bir süre boyunca saklayabileceğinizi? Eğer siz de benim gibiyseniz, birkaç temel gıda dışındaki hiçbir besin için net bir fikriniz olmadığına eminim. En basitinden, sizce elma ne kadar bir süre saklanabilir? Lezzetini, sertliğini ve tazeliğini yitirmemesi için ne yapmak gerekir? Oturup her besin maddesi için internette araştırma yapmanıza gerek yok: http://saklamarehberi.com, tüm bu bilgilere tek bir kaynaktan ulaşmanızı sağlıyor.

Türkiye’nin ilk ve en büyük derin dondurucu üreticisi olan Uğur Soğutma tarafından hazırlanan (ve tamamen ücretsiz şekilde kullanılabilen) sitede; hamur işleri, süt ürünleri, meyveler, sebzeler ve et ürünleri ile ilgili merak ettiğiniz her bilgi yer alıyor. İlk olarak, tüm bu besinlerin ideal kullanım sürelerinin ne olduğunu, daha sonra da bu kullanım süresini nasıl uzatabileceğinizi öğreniyorsunuz. Tahmin edebileceğiniz gibi, derin dondurucu kullanmak tüm gıda maddelerin daha uzun süre dayanmasını sağlıyor. Ancak, örneğin karidesi derin dondurucuda saklayabilir misiniz? Peki ya yazın aldığınız, lezzetli ve sulu bir karpuzu derin dondurucuya koyup, kışın yiyebilir misiniz? Tüm bu soruların ve çok daha fazlasının cevaplarını Saklama Rehberi web sitesinde kolayca bulabiliyorsunuz. Hepsi bu kadar değil: Sitenin “Alternatif Bilgiler” bölümünde, evde kolayca hazırlayabileceğiniz birbirinden lezzetli tarifler yer alıyor. Evde nasıl mocha yapabileceğimi, meyvelerin kararmasını nasıl önleyebileceğimi, hatta unsuz kekin nasıl yapılacağını bile öğrendim. Laf aramızda, kot pantolonların derin dondurucuda temizlenebileceğinin de haberdar oldum! (Kotu fırçaladıktan sonra bir poşete koyup derin dondurucuda 1 gün boyunca bekletiyorsunuz.  Şaşırtıcı, değil mi?)

Türkiye’nin ilk gıda saklama rehberi olan http://saklamarehberi.com, beni şaşırtacak ölçüde bir içeriğe sahip ve her birini okumaktan büyük keyif aldım. Eğer sizin de bir derin dondurucunuz varsa, bu siteyi muhakkak ziyaret etmelisiniz. Derin dondurucunuz yoksa bile gıdaları nasıl daha sağlıklı tüketebileceğinizi, ne kadar uzun bir süre boyunca saklayabileceğinizi ve basit, pratik, lezzetli tarifler ile ipuçlarını Saklama Rehberi web sitesinden öğrenebilirsiniz.
Bir boomads advertorial içeriğidir.

15 Kasım 2017 Çarşamba

Ayla

Türkiye'nin gündemine oturan ve kulaktan kulağa yayılarak 3 haftada 2 milyondan fazla izleyiciyle buluşan Ayla filmini bizde izledik tabi.
Can Ulkay’ın yönettiği filmin başrolünde İsmail Hacıoğlu, Kim Seol, Çetin Tekindor ile Ali Atay var.
Film 1950’lerde Kore Savaşına katılan Süleyman Astsubay ile savaşta ölen ailesinin yanında bulduğu ve Ayla adını verdiği Koreli küçük kızın sevgiyle beslenen gerçek hikâyesini anlatıyor.
Böyle sahici bir hikayeyi beyazperde de izlemek izleyiciyi perişan ediyor tabi.
Bana filmi izlemeden önce herkes "çok ağlayacaksın" dediği için sanırım ben fazla ağlamadım. Ki ben reklam filminde bile ağlayacak kadar sulu gözlüyümdür! Üzerimde oluşan baskıdan dolayı sanırım...
Ama çevremde kim izlediyse hep hıçkırıklara boğulduğunu söyledi.

 

Zaman zaman güldüren, oldukça sahici, sıcacık bir hikaye.
Türkiye'nin 2018 Oscar aday adayı...
Yolu açık olsun.
Filmin IMDB puanı da 9.2.
Mutlaka izleyin...

14 Kasım 2017 Salı

Tavsiye; Jombo Künefe

İzmit'te en iyi künefe nerede yenir deseydiniz size verecek bir cevabım yoktu!
Güzel yapan, canım künefe çektiğinde gidip yediğim yerler var ama hiç biri için mutlaka gidin diyemezdim!
Ta ki bu güne kadar...

Geçen Haziran'da açılmış ama biz yeni keşfettik Jumbo Künefeyi...
Künefeler gözünüzün önünde hazırlanıyor.
Ve masaya hem göze hem de damağa hitap eden nefis künefeler geliyor.
Siparişi verdikten 10 dakika sonra yenmeye hazır :D


Akşam 21:00 gibi gitmiştik ve bir 7-8 dakika masa boşalsın diye bekledik.
Her zaman böyle mi bilmiyorum ama epey kalabalıktı.



Masaya künefenin yanında kan şekerini düzenlemesi için soğuk süt, dilimlenmiş mevsim meyveleri ve kabuklu Antep Fıstığı geliyor.
Künefenin peyniri tabi ki Hatay’dan fıstığı Antep’ten, tereyağı da Urfa Siverek'den özel geliyormuş.



Tepsinin son hali de bu!
Neredeyse dibini sıyırdık yani :D
Ne kadar sevdiğimizi siz düşünün.
Çevremdeki herkese tavsiye ettim hatta ertesi gün deneyip beğenilerini iletenler de oldu.
Benim gibi künefe meraklıları için bloga da yazmak istedim.
Umarım dener ve seversiniz.

Tepsilerin porsiyonları 2, 4, ve 6'şar kişilik.
Biz 6 kişilik tepsi için 75 TL ödedik. 2 Kişilik tepsinin fiyatı ise 35 TL'ydi.
Kaymak ve Maraş Dondurma için de ekstra ücret ödüyorsunuz tabi.
Künefe dışında Kadayıf çeşitleri ve Katmer'de var menüde.
Onları da deneriz mutlak bir gün...

Adres: Yahya Kaptan Mahallesi, Şehit Ergün Köncü Sokak. No: 7, İzmit - Kocaeli
Tel: (0262) 333 33 31

9 Kasım 2017 Perşembe

Düğün mekanı arayanlar için DüğünBuketi.com

Yeni bir hayata adım atmayı planlayan gelin ve damat adayları, düğün hazırlığı yaparken fikir alabilecekleri çok fazla online içerik olmadığından şikayet ediyorlar. Ben de onlar için internette faydalı ve bilgilendirici kaynaklar ararken DüğünBuketi.com ’a rastladım.
Blogda zaman zaman düğün hazırlıkları, gelinlik trendleri ve damatlıklar üzerine ilham verici görseller içeren yazılar yazıyorum ama DüğünBuketi.com 'da bir düğün için ihtiyacınız olan tüm detaylar düşünülmüş ve hepsi farklı konu başlıkları altında bir araya toplanmış.


Sitede neler var?

DüğünBuketi.com düğün mekanlarını bir araya getiren ve çiftlerin firmalardan düğünleri ile ilgili fiyat teklifi almalarını sağlayan bir online platform. Sitede birbirinden güzel düğün mekanları, farklı düğün salonları, otellerin balo salonları, yemekli düğün mekanları ve nikah sonrası eğlence yapabileceğiniz bir çok alternatif yer mevcut. Düğün salonlarının yanı sıra kına ve nişan için de mekan önerileri var.

Sitede gelinlik ve damatlık modelleri, farklı balayı mekanları, romantik balayı otelleri, catering firmaları, düğün pastası, organizasyon şirketi, düğün davetiyesi, gelin arabası seçimi ve süslemelere  kadar bir çok öneri mevcut. Hatta ışık, ses ve sahne düzeninden müzik seçimine, dans şarkılarından giriş müziğine kadar en ince detaylar bile düşünülmüş. DüğünBuketi.com yurt dışında evlilik hayali kuran gelin ve damat adayları için de birbirinden romantik tavsiyelere yer vermiş. Düğün yerine nikah töreni düşünüyorsanız da nikah salonu, nikah şekeri ve davetlilere vereceğiniz hediye seçiminde farklı fikirler var. Nikah sonrası aile ve dostlarınızla birlikte şık bir yemek de düzenlemeyi düşünüyorsanız yine DüğünBuketi.com'a başvurabilirsiniz.


Sitede İstanbul, İzmir ve Ankara'nın yanı sıra tüm iller için farklı düğün salonu önerileri, düğün firmaları, organizasyon şirketleri mevcut.


Kır düğününden, havuz başına, tarihi düğün mekanlarından balayı otellerine kadar sitede bir çok farklı başlık var.


Sitede düğün organizasyon firmaları ile ilgili de detaylı bilgiler var. Düğün salonları hakkında genel bilgi, düğün salonunun kapasitesi, farklı görseller eşliğinde kullanıcılara sunuluyor.


Ayrıca sitede düğün hazırlık rehberi adı altında bir çok farklı içerik bir araya toplanmış.  Düğün fotoğrafı için farklı konsept fikirleri, fotoğrafçı seçimi için de siteden yardım alabiliyorsunuz.


Yeni makyaj trendleri, gelin makyajı için öneriler, temel gelin makyajı uygulamaları ile ilgili siteden yardım alabilirsiniz.


Sitede ışık, ses ve sahne düzeninden müzik seçimine, dans şarkılarından giriş müziğine kadar en ince detaylar bile düşünülmüş. 


Sadece evlenirken değil mezuniyet ve sünnet organizasyonları için de bu siteden yardım alabilirsiniz. Sitede doğum günü organizasyonları için farklı fikirler, 1 yaş partileri için farklı konseptler de bulabiliyorsunuz. Ayrıca açılışlar, Baby shower, bayi toplantısı, davet ve resepsiyonlar, kurumsal etkinlikler için de pek çok seçenek bulunuyor.


Site üzerinden fiyat teklifi alabiliyor, firmaların telefon numarasına ve iletişim bilgilerine de kolayca ulaşabildiğiniz için evlenmeden önce mutlaka www.dugunbuketi.com 'a bir göz atın.