Pazar, Kasım 14, 2021

Vişneli + Böğürtlenli Kek

Oğlum Alper bu sene üniversiteye başladı.
Aslında başta evden ayrılacak diye baya bir "şok" yaşadım ama pandemi sebebiyle yüz yüze bir gün ders konduğu için İzmit-İstanbul (Dudullu tarafı) arası o bir günü de gidip gelir diye düşündük ve şimdilik evde kaldı çocuk :) Gerçi seneye bana daha bir zor gelir çünkü bende 1 Nisan itibari ile 24 yıl çalıştığım işimden istifa ettim ve sanırım doğum izninden sonra ilk defa bu kadar uzun süre evde kalıyorum!
Neyse şimdilik anne oğul birlikte baya mutluyuz.
O ehliyet kursuna hazırlanıyor, hazırlık sınavını geçtiği için derslerine (İngiliz Dili ve Edebiyatı) konsantre ama arada da beraber uzun yürüyüşler, kahve keyifleri falan yapıyoruz. Mutfakta da "kek" kokusu eksik olmuyor tabi...

Bu ara yapmayı ve yemeyi en sevdiğim kek "Vişneli + Böğürtlenli Kek"...
Evde olan malzemelerle değiştirip farklı tatlar elde edebileceğiniz yumuşacık ve pratik bir tarif.
Malzemeler: 2 yumurta, 1 bardak şeker, 1 bardak süt, 1/2 bardak sıvıyağ, 2 bardak un, 1 yemek kaşığı nişasta, 1 pk kabartma tozu, 1 pk vanilin, damla çikolata, ceviz, böğürtlen ve vişne.
Yapılışı: Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırp. Süt ve sıvıyağı ekleyip spatula ile karıştır. Un, nişasta, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekle. Damla çikolata ve ceviz içi ekleyip muffin kaplarına kek hamurunu aktar. Eğer çikolatalı seviyorsanız bu aşamada kakao da ekleyebilirsiniz. Böğürtlen ve vişneyi muffin kaplarına dibe bastırarak (büyüklüğüne göre 3-4 böğürtlen 1-2 vişne gibi) ilave et.
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 30-35 dk pişir. Üzerine pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz.
Bu ölçüyle 10-12 ad muffin çıkıyor.

Afiyet olsun...

Not: Bu sevimli kaseleri Vivense'den aldım. Bayılarak kullanıyorum 💗

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...